×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، حسن حنان در نشست پایش بازار کالاهای اساسی روز سه‌شنبه، دوم آذر ماه گفت: بیش از ۷ هزار میلیارد تومان یارانه‌‌ی گندم به بخش صنف و صنعت داده می‌شود تا این کالای اساسی با قیمت پایین‌تر به دست مردم برسد، در حالی که مردم از این یارانه بهره‌مند نمی‌شوند.

حنان افزود: این یارانه برای کاهش قیمت‌های فرآورده های تولید شده از گندم مانند ماکارونی، کیک، کلوچه، بیسکویت و …) پرداخت می‌شود و باری بزرگ بر دوش دولت قرار می‌گیرد و این در حالی است که صنایع مزبور با قیمت‌های بالاتر محصولات خود را به بازار داخلی عرضه و یا نسبت به صادرات اقدام می‌کند.

وی با بیان این موضوع، تغییر ساختار و اقدام فوری برای اصلاح قیمت گندم صنف و صنعت را ضروری دانست.

بر اساس گزارش بیستم مرداد روزنامه دنیای اقتصاد به نقل از یکی از مدیران عامل کارخانجات ماکارونی ایران حدود ۲ میلیون تن گندم در صنعت در هر سال استفاده می‌شود که رقمی بیش از ۴۰ درصد آن مربوط تولید ماکارونی است و صنایع کوچک مانند کیک، بیسکویت، کلوچه و … مابقی گندم اختصاصی ( گندم یارانه‌ای ) را استفاده می‌کنند.

بر این اساس با نرخ جدید اعلامی برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ که به رقم ۷۵۰۰ تومان خواهد رسید ضرورت اصلاح قیمتی در این بخش به نظر می‌رسد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.