×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی ، ویدا توحدی روز شنبه در حاشیه مراسم داوری ششمین دوره نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی منطقه سه کشور (کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان) افزود: توسعه زیرساخت ها از مهمترین اثرات ترویج هنر صنایع دستی در شهرها و روستاهای کشور است که باعث بالندگی هنرمندان و آثارشان می شود.

وی تاکید کرد: به طور مثال در گذشته هنر قالی بافی برای خیلی از هنرمندان جاذبه نداشت اما اکنون می بینیم بسیاری از هنرمندان به سمت قالی بافی و سایر رشته های صنایع دستی رفته اند.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: دریافت نشان های ملی هویت بخشی صنایع دستی هر منطقه را احیا و محکم می کند و استان کرمان امروز میزبان ۲ استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان در سومین نشست ششمین داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی است که برای نخستین مرتبه این اتفاق برای کرمان رخ داده است.

وی با اشاره به ثبت سیرجان و روستای دارستان این شهرستان به عنوان شهر جهانی گلیم بیان کرد: گلیم شیرکی پیچ سیرجان به عنوان نگینی بر بافته های موجود صنایع دستی ایران است و صادارت خوبی به خارج از کشور دارد.

توحدی اظهار داشت: امسال با توجه به تمرکززدایی از داوری نشان ملی صنایع دستی قصد داریم استان کرمان را یکی از ظرفیت های داوری معرفی کنیم و یکی از داوران این استان به عنوان داور برگزیده شناسایی و معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان کرمان ظرفیت های شگرفی در حوزه صنایع دستی دارد ادامه داد: با توجه به گستردگی و پراکندگی جمعیت، صنایع دستی این استان متنوع است و شاهد تغییرات بسیاری در این حوزه هستیم.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی همچنین با اشاره به بازدید خود از شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان تصریح کرد: در بخش حصیربافی شهرستان قلعه گنج فعالیت های کم نظیری اتفاق افتاده است که با همت یکی از بانوان منطقه یک هزار نفر در این رشته مشغول به کار شده اند، اشتغال پایداری را در منطقه رقم زده اند و باید سرمایه گذاری جدی بر روی صنایع دستی در مناطق محروم انجام شود.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.