×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت شهردار منطقه با اشاره به کاشت گونه های متناسب با اقلیم شهر تهران با هدف تعدیل هوای آن و زیباتر شدن معابر در آستانه فصل بهار گفت: در همین راستا علاوه بر کاشت ۳۵۵۰ درختچه، ۲۳۳۰ اصله درخت نیز در قطعات فضای سبز محدوده این منطقه با نهال غالب کاج، اقاقیا، زبان گنجشک و زیتون تلخ طی ماه گذشته کاشته شد.
هدایت در ادامه به برنامه کاشت نهال رایگان در باغچه منازل شهروندان اشاره کرد و افزود: در همین راستا تاکنون ۱۴۷ نهال رایگان از طریق ثبت پیام شهروندان در سامانه ۱۳۷ و مراجعه به آدرس اعلام شده در باغچه ها کاشته شده است.
شهردار منطقه در بخش دیگری به پیشرفت ۹۵ درصدی عملیات بهزراعی فضای منطقه پرداخت و افزود: این اقدام با هدف تقویت رشد درختان و نشاط بخشی به طبیعت این محدوده در قالب ترمیم تشتک در بیش از۴۵۰ هزار اصله درخت، اجرای ۹۵۰ هزار مترمربع کندوکوب و بیش از ۱۰۰ هزارمتر مربع مرمت انهار و … به اتمام رسیده است.
او همچنین با اشاره به اتمام فعالیت هرس درختان توت و نارون از ابتدای آذرماه تاکنون اظهار کرد: عملیات هرس در راستای سهولت تردد عابرین و خودروها، حذف شاخه های بیمار و زیباسازی منظر شهری در نزدیک به ۴۵ هزار اصله درخت با رعایت اصول لازم و مطابق دستورالعمل سازمان پارک ها، همراه با نظارت کامل کارشناس مرکز تام برای توجه به نکات ایمنی توسط کارگران و حفظ اصول بهداشتی و سلامت درختان، در کلیه بوستان ها، لچکی ها، بزرگراه ها و معابر اصلی منطقه اجرا شد.
این مسئول یکی از اقدامات اساسی دیگر برای بهبود رشد درختان را کودپاشی آن ها اعلام و بیان کرد: به همین منظور بیش از ۱۷ تن کود غنی شده گرانوله که جایگزین کودهای شیمیایی شده است، برای تقویت فضای سبز پارک ها و جنگل کاری منطقه مصرف شد.
هدایت خاطرنشان کرد: عملیات باندینگ و روغن پاشی درختان در روزهای آینده آغاز و تا پایان سال جاری برای بیش از ۱۰ هزار اصله درخت به انجام خواهد رسید .

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.