×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، دکتر علی نصیری سرپرست سازمان و رئیس این کمیته با اشاره به این که طبق قوانین و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، کارهای پژوهشی و مطالعاتی در شهرداری باید توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران انجام شود، گفت: یکی از معضلاتی که در کشور در بحث مدیریت بحران داریم و تلاش می‌کنیم حداقل در حوزه مسئولیتی خود آن را اصلاح کنیم، موازی‌کاری و شکل‌گیری زنجیره‌های متعدد و ناهماهنگ فرماندهی است. ما اگر به سمت وحدت فرماندهی و سیاست‌گذاری حوادث برویم، باید به این سمت برویم که تمام دستگاه‌هایی که متولی امر ریسک و مدیریت خطر در شهر هستند چه در بحث پدافند و چه در حوزه مدیریت بحران، همه را در یک جا تجمیع کنیم.
وی با اشاره به تلاش‌های موفق شهرداری تهران در دوره جدید مدیریتی برای ایجاد این فرماندهی واحد ، گفت: تلاش کردیم که در انتخاب اعضای کمیته از اساتیدی استفاده کنیم که اشراف مدیریتی به همه ابعاد بحران را دارند.
دکتر محمد منان رئیسی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران نیز در این نشست گفت: ویرایش جدید نظام‌نامه پژوهشی شهرداری تهران بعد از ۱۲ سال از سوی شهردار تهران، ابلاغ شد. در این ویرایش جدید ۱۴ کمیته پیش‌بینی شده است. یکی از این کمیته ها ، کمیته بحران است .
وی افزود: حسب شرح وظایف کمیته‌های پژوهشی -راهبری، پژوهش‌های مربوطه در حوزه تخصصی مربوط به آن کمیته اعم از بررسی عناوین، تصویب پروپوزال، تعیین اعتبار پیش‌بینی شده برای موضوع و بقیه موارد مربوط به راهبری پروژه در ۱۴ کمیته ای که پیش‌بینی شده برگزار می‌شود.
در ادامه این جلسه امین نظری دبیر کمیته ایمنی ، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل نیز گفت : امروز هشتاد و نهمین جلسه کمیته پژوهشی ایمنی ،مدیریت بحران و پدافند غیر عامل است. بنابراین در ابتدا نیاز است که ما ساختار کمیته های پژوهشی را بشناسیم.
وی افزود:کمیته‌های پژوهشی بر اساس نظامنامه پژوهشی شهردار تهران شکل گرفته‌اند. بعد از ۱۲ سال نسخه ویرایش شده نظامنامه پژوهشی شهرداری تهران در تاریخ ۲۴ / ۱۱/ ۱۴۰۰ توسط شهردار تهران به تمام زیرمجموعه ها ابلاغ شد.این نظامنامه بالاترین سند در حوزه سیاست‌گذاری، راهبردی و مدیریت فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی است که همه واحدهای شهرداری موظفند نسبت به هدایت و مدیریت فعالیت‌های مطالعاتی و پژوهشی خود در چارچوب این نظامنامه اقدام کنند.
در ادامه این جلسه،اعضای کمیته معرفی و احکام آنها اهدا شد و عناوین پیشنهادی پژوهشی کمیته برای سال ۱۴۰۱ معرفی و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.