گروه : اجتماعی
- نویسنده : khateghtesadi
- ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
- کد خبر 5702
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش روابط عمومی و امور بین¬الملل سازمان مدیریت پسماند، دکتر صدرالدین علیپور با تاکید بر اینکه دستورالعمل آماده باش پاکبانان به ¬همراه ۵۰۰ دستگاه خودرو از ابتدای دهه اول محرم صادر و به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: این دستور شامل اجرای ماموریت شبانه روزی رفت و روب، نظافت و جمع¬آوری پسماندهای رها شده در خیابان¬ها و معابر به¬ خصوص اطراف تکیه¬ها، مساجد، هیات¬ها و حسینه¬ها است.
او در ادامه با اشاره به اجرای کمپین “#پس از این” از ابتدای دهه اول محرم سال جاری، عنوان کرد: با توجه به رویکرد جامعه در خصوص استفاد و بهره برداری از وسایل ارتباط جمعی همچون فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، اطلاع رسانی این کمپین در فضاهای مجازی به طور گسترده صورت گرفت. همچنین در سطح شهر و معابر با استفاده از بیلبوردها کمپین “#پس از این” به شهروندان اطلاع رسانی شد.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند تصریح کرد: متعاقب این کمپین که توسط سازمان اجرا شد، امسال شاهد و ناظر فعالیت کمپین ها و شبکه های اجتماعی متعددی پیرامون عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف و جمع آوری پسماند رها شده در کوچه، خیابان و معابر به خصوص اطراف حسینیه ها، مساجد، هیات ها و تکیه ها بودیم که از سوی سازمان ها، ارگان ها، ادارات، گروه های مردم نهاد تشکیل شده است.
علیپور با اشاره به کاهش چشمگیر تصاویر ظروف یکبار مصرف رها شده در معابر و خیابان ها نسبت به سال های گذشته، اضافه کرد: لیوانهای یکبار مصرف، ظرفهای غذاهای نیم خورده و از این موارد، صحنه هایی است که سال ها در این دهه از محرم شاهد آن بوده ایم که چهره شهر را به گونه ای تغییر می داد که در شان جامعه نبوده است.
او با بیان اینکه تلاش ما بر این است تا شهروندان را در مسیر حفظ محیط زیست و پاکیزگی شهر با خود همراه کنیم، اعلام کرد: خوشبختانه کمپین “#پس از این” و کمپین ها و اقدامات فرهنگی که در این زمینه انجام شد نقطه عطفی در ارتقای سطح فرهنگی مردم به خصوص متولیان هیات ها و گروه های متولی به شمار می رود چرا که در دهه ابتدایی محرم امسال، کاهش پسماندهای رها شده در معابر و استفاده کمتر ظروف یکبار مصرف در تکیه¬ها، مساجد، هیات¬ها و حسینه¬ها را شاهد بودیم.
https://khateghtesadi.ir/?p=5702