×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

ششمین اجلاس مجمع عمومی شهرداران آسیایی در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان آغاز شد. علیرضا زاکانی شهردار تهران پس از استقبال رسمی شهردار دوشنبه وارد اجلاسیه شد و به سخنرانی پرداخت.

زاکانی در این جلسه با بیان اینکه بسیار شادمان هستم که در آستانه نوروز و فصل بهار در شهر دوشنبه و در این اجلاس در میان دوستان خوب تاجیکستانی و همکارانی از سایر شهرها و کشورها، چه به صورت حقیقی و چه مجازی حضور دارم، گفت: اطلاع دارم که مردم تاجیکستان در این ایام روز مادر را جشن گرفته‌اند. زنان و مادران از مهمترین سرمایه های هر جامعه ای هستند که نقش پرورش‌دهنده آنها باعث شده در فرهنگ اصیل جوامع قاره کهن، میهن و وطن همچون مادر شناخته شود. پاسداشت روز مادر شاید بهانه خوبی برای توجه به فرهنگ اصیل و تمدن کهن کشورها و همچنین سرمایه‌های اجتماعی باشد که موضوع محوری ششمین نشست مجمع عمومی است.

شهردار تهران افزود: مادر و خانواده در فرهنگ اغلب کشورهای آسیایی مقدس است و نقش زیربنایی در شکل دهی و قوام جامعه دارد. همانطور که در هر خانواده ای تمامی اعضا در مدیریت و پیشبرد امور خانه و خانواده مشارکت و نقش دارند، در مدیریت شهری نیز لازم است تمام شهروندان به عنوان اعضای خانواده بزرگ اجتماع در مدیریت و پیشبرد امور شهر خود مشارکت نمایند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.