×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 24 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه يک، حمید مهری سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست با اعلام خبر فوق اظهار داشت: منطقه يک از بافت های كوچه باغی و قديمی برخوردار است كه در برخی از معابر آن درختان قديمی خشک شده ای وجود دارند كه علاوه بر خطر سقوط چهره ای نامناسب به شهر بخشيده اند.

وي افزود: تبديل اين تنه های خشك به يك اثر هنری و ماندگار طرحی است كه اداره زیباسازی منطقه در طرح بهاران خدمت بر آن همت گذاشته و با استفاده از فكر و ايده هنرمندان و متناسب با محيط در معابر شمال تهران در حال اجرا است.

او گفت: یکی از این تنه های خشک در باغ فردوس، چنار ۳۵۰ ساله به گفته اهالی است که با قطر ۳ متر پس از گذراندن دوران سرسبزی و شادابی خشک و تا يك ارتفاعی باقی مانده و حذف نشده که توسط هنرمند چوب تراش استاد عالی، با استفاده از ابزار لازم در همانجا بدون جابه جايی به شکل مولانا طراحی و تراشیده شده است تا به صورت جلوه ای بصری برای شهر درآيد.

وی افزود: دغدغه رسیدن به شهر موزه و ارتقاء سواد بصری مردم،احیای فضاهای شهری و همچنین ارتباط نزدیک مردم با مقوله هنر و هنرمند از مهمترین اهداف اجرای اینچنین آثاری است به طوری که در پاره ای از اوقات با توجه به استقبال مردم، هنرمند ابزار را به آنها می سپارد تا لذت و حتی سختی کار هنرمند را با تمام وجود حس کنند.

مهری تصریح کرد: این اقدام ناخودآگاه بنوعی خودجوش ترین کارگاه هنر شهری است که در آن ارتباط عمیقی بین هنر،هنرمند و مردم شکل گرفته است.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.