×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه با بیان اینکه هفته سلامت فرصتی برای مشارکت افراد در راستای بهبود وضعیت بهداشت و نمایان کردن نقش سلامت افراد در پویایی و توسعه جامعه است گفت: امسال نیز به همت اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه و با همکاری و همراهی سرای محلات و دستگاه‌های مرتبط، برنامه‌های مختلفی با شعار «حال خوب زندگی، سلامت برای همه با پزشکی خانواده» از نهم تا پانزدهم اردیبهشت ماه در محلات اجرا شد.

🔺ناظم رضوی افزود: ارتقاءسلامت شهروندان ترویج سبک زندگی سالم و خود مراقبتی در شهروندان از جمله وظایف حوزه سلامت است و هفته سلامت فرصتی است که توجه ویژه تر به سلامت در زندگی فردی و اجتماعی، تبیین جایگاه آن در تحقق توسعه مداوم و پایدار، اطلاع رسانی و توسعه فرهنگ سلامت هرساله انجام شود.

🔺حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در جشنواره حال خوب جوانان ضمن تبریک این هفته، گفت: هفته سلامت فرصتی است که مردم بار دیگر به مسئله سلامت ذهن و جسم اهمیت دهند و دقت داشته باشند که مفهوم سلامت بسیار عمیق تر و وسیع‌تر از تندرستی است و باید علاوه بر توجه به مسئله تندرستی به سلامت روح توجه کرد.

🔺مهدی مالمیر معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه۲۰, با بیان اینکه همزمان با هفته سلامت، برنامه ها و اقدامات متنوع سلامت محور برای تمامی مقاطع سنی برگزار شده است گفت: استقرار تیم های پزشکی، دندانپزشکی، ویزیت متخصصین داخلی و مغز و اعصاب، پزشک عمومی، زنان و ارتوپد با مشارکت گروه های جهادی در محلات کم برخوردار از جمله برنامه های هفته سلامت است.

🔺مالمیر استقرار اتوبوس سیار فراموز در مدارس، ارائه خدماتی نظیر مشاوره های روانشناسی، بهداشت فردی، تغذیه، اجرای مسابقات ورزشی و بازی های گروهی، برنامه‌ زنگ تحرک با شعار حال خوب زندگی،برپایی ۳ ایستگاه‌ ورزش و تندرستی و صبحانه سلامت در بوستان ها، برگزاری همایش پیاده روی، جشنواره اتیسم، جشنواره غذای سالم، اجرای برنامه‌های عروسکی در مدارس با موضوعات سلامت محور و مهارت‌های زندگی، بازدید از مراکز بهداشتی و مرکز نگهداری سالمندان از دیگر برنامه های هفته سلامت برشمرد.

🔺معاون اجتماعی فرهنگی منطقه اظهار داشت : افتتاح بالابر ویژه افراد دارای معلولیت و کم توان جسمی در سرای محله نفرآباد، برپایی ۷ میز خدمت در مساجد،بوستانها، برپائی میز خدمت ویژه کودکان کار، برگزاری ۸ همایش آموزشی در سطح نواحی، برگزاری ۳۷ کارگاه آموزشی با محوریت شعار هفته و برگزاری تورهای سلامت در بوستان بانوان و تور ری گردی به مناسبت هفته سلامت انجام شد.

🔺جشنواره حال خوب جوانان با حضور مدیر کل سلامت شهرداری تهران ، معاون اجتماعی منطقه، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، مدیر اداره سلامت منطقه و اعضای کانون جوانان منطقه ۲۰ و مناطق همجوار برگزار و در پایان از دبیران کانون های سلامت محور،یکی از نخبگان ورزشی، مربیان آموزشی سلامت، تشکل های مردم نهاد و منتخبین فرهنگیان منطقه تقدیر شد.

🔺همزمان با اجرای این برنامه، میز خدمت با ارائه خدمات سلامت محور از جمله غربالگری قند خون، مشاوره های روانشناسی و سلامت روان و تغذیه با مشارکت شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری برگزار شد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.