×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 23 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، سردار اسدالهی روز سه شنبه (۳۰ خردادماه ۱۴۰۲) در این باره گفت: بازسازی، نوسازی و روز آمد نمودن دستگاه های حفاری از اولویت های برنامه های راهبردی شرکت است که در راستای ارتقای کیفی ناوگان و در نتیجه استفاده بهینه از تجهیزات صورت می پذیرد.

وی به بازسازی و راه اندازی دستگاه های حفاری ۲۰، ۴۳، ۴۸، ۶۱، ۶۵ و ۶۷ فتح در سال گذشته که در ردیف دکل های تمام برقی به شمار می آیند، اشاره کرد و افزود: دکل حفاری ۴۲ فتح اولین دستگاهی است که بازسازی و نوسازی آن در سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون مراحل اجرایی بازسازی و اورهال آن آغاز شده است و روند بازسازی دستگاه های حفاری در سال جاری استمرار خواهد داشت.

اسدالهی اظهار کرد: براساس اطلاعات مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت این دستگاه حفاری خشکی با توان دو هزار اسب بخار در سال ۱۳۷۸ به ناوگان شرکت پیوست و حفر و تکمیل ۸۴ حلقه چاه نفت وگاز به متراژ ۸۳ هزار و ۲۸۴ متر را در کارنامه دارد.

مدیر بازسازی و نوسازی دستگاه ها و تجهیزات حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: دکل ۴۲ فتح از سال ۱۳۸۶ تا قبل از انتقال به سایت بازسازی دستگاه‌های حفاری شرکت در اهواز در جزیزه خارگ استقرار داشته و از مجموع چاه های حفر شده با کاربست این دکل ۶۵ حلقه مربوط به این منطقه عملیاتی است که با توجه به شرایط اقلیمی حجم عملیات تعمیراتی و نوسازی این دستگاه، سنگین تر از دکل های مشابه می باشد.

سایت بازسازی دستگاه های حفاری شرکت ملی حفاری ایران ، بزرگترین سایت تعمیرات اساسی دکل ها و تجهیزات حفاری در کشور است که در طرح مرکزیت شرکت در منطقه سِدِین در حومه کلانشهر اهواز واقع گردیده و دارای سه سوله در ابعاد ۴۰ در ۲۰ و ۵۰ در ۲۴ و ۴۵ در ۴۵ مترمربع با ارتفاع ۸ و ۱۰ متر است که به سندبلاست ، رنگ‌آمیزی و بازسازی دکل اختصاص دارند.

بازسازی و نوسازی کامل دستگاه‌های حفاری شامل سازه، مخازن سیال، مخازن آب، تجهیزات مکانیک شامل دراورکس، پمپ‌های سیال، سیستم بالابری و موتورهای دیزل و تجهیزات برقی شامل تراکشن موتورها، الکتروموتورها، ژنراتورها و اتاق کنترل برق (SCR) و تجهیزات الکترونیک و ابزار دقیق می‌شود.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.