طاهری با اشاره به این که یکی از وظایف مدیریتی برای اداره هر سازمانی، برنامه ریزی است، گفت: برنامهریزی در واقع ستون و پایه مدیریت است و این وظیفه شامل ارزیابی مداوم وضعیت موجود و تصویرسازی وضعیت مطلوب است که در این زمینه و برای رسیدن به وضعیت مطلوب، ارائه و اجرای برنامهای مدون به منظور تحقق اهداف سازمانی با در نظر داشتن تغییرات پیوسته محیطی و بهبود قابلیت های داخلی، امری ضروری محسوب می شود و انتظار می¬رود مدیران برنامههای خود را برای دستیابی به اهداف، تدوین کرده و برنامه ریزی را در سطوح مختلف سازمان جاری کنند.
عضو هیئت مدیره بانک دی با بیان این که مجموعه برنامه های عملیاتی بر اساس سند استراتژیک و سند بودجه مبتنی بر مجموعه ای از شاخص ها، تدوین و به واحدهای صف و ستاد ابلاغ شده است، افزود: در حال حاضر بر اساس اسناد بالادستی، ۵ حوزه استراتژیک به منظور ارزیابی عملکرد مالی برای مدیریت های شعب تدوین شده است که مدیریت ارشد بانک طی سال و در فواصل سه ماهه با حضور در حوزه های مرکز، شمال، جنوب، شرق و غرب شعب سطح کشور، شاخصهای تعریف شده در این ۵ حوزه را مورد پایش قرار خواهد داد و در صورت بروز انحراف از اهداف تعیین شده، برنامههای اصلاحی به منظور تحقق اهداف تعیین شده در دستور کار قرار می گیرد.
طاهری، سود آوری، سهم بازار، مدیریت بهینه مصارف و مطالبات، ارتقای سطح درآمدها و ارتقای بانکداری الکترونیک را پنج حوزه استراتژیک سند برنامه ریزی عملیاتی شعب برشمرد و گفت: در این سند برای هر حوزه استراتژیک با توجه به اهمیت آن در تحقق برنامه های عملیاتی، وزنی در نظر گرفته شده که در میزان موفقیت عملکرد شعب و تحقق اهداف، تعیین کننده است و شایسته است همکاران شعب به این اولویت بندی توجه بیشتری داشته باشند.
https://khateghtesadi.ir/?p=15886