به گزارش علي مسائلي خبرنگار خط اقتصادي ظهور PL و بازيکنان آنلاين مرتبط، طيف وسيعي از مدلهاي کسبوکار بازار الکترونيک را با عملکردهاي مناسب، اغلب با موفقيتهاي متفاوت، راهاندازي کرد. محيط کسب و کار الکترونيکي الزامات توزيع جديدي را از نظر تحقق الکترونيکي ايجاد مي کند. رشد تحقق الکترونيکي و تجارت الکترونيک بر فعاليت B2B (کسب و کار به تجارت) تأثير گذاشت و معاملات آنلاين را در سطوح B2C (کسب و کار به مصرف کننده)، C2B و C2C افزايش داد. تجارت الکترونيک به طور فزاينده اي نحوه خريد کالاها را شکل مي دهد. اين به ابزاري مهم براي مشاغل کوچک و بزرگ در سرتاسر جهان تبديل شده است، نه تنها براي فروش به مشتريان بلکه براي درگير کردن آنها با خدمات تحويل کارآمد. کيفيت سيستم اطلاعات، کيفيت خدمات و رضايت کاربران از اين نظر کليدي است. تجارت الکترونيک فرصت هاي بيشتري را براي ارتباط با مشتريان در سراسر جهان و کاهش پيوندهاي غير ضروري مياني و کاهش قيمت تمام شده ارائه مي دهد. حجم گسترده داده هاي مرتبط با مشتري به شرکت هاي تجارت الکترونيک اجازه مي دهد تا به درجه بالايي از سفارشي سازي شخصي و بازاريابي هدفمند دست يابند. يکپارچگي داده ها و امنيت (سايبري) مسائل مهمي براي بازار تجارت الکترونيک هستند.
رشد انجام فعاليت هاي الکترونيکي و تجارت الکترونيک پيامدهاي زيادي براي شيوه هاي مديريت زنجيره تامين دارد. بازارهاي آنلاين و خرده فروشان استراتژي ها و کانال هاي توزيع جديدي براي تکميل سفارشات و ارائه محصولات با استفاده از مراکز و شبکه هاي توزيع خاص دارند که با کانال ها و سيستم هاي توزيع سنتي متفاوت است. شرکت هاي کوچک معمولاً عمليات لجستيکي خود را کنترل مي کنند زيرا توانايي استخدام شخص ثالث را ندارند. اکثر شرکتهاي بزرگ خدماتي را استخدام ميکنند که به نيازهاي لجستيکي آنها رسيدگي ميکند. با اين حال، در سالهاي اخير شرکتهاي بزرگ تجارت الکترونيک، مانند آمازون و عليبابا، علاقه زيادي به کنترل لجستيک تجارت الکترونيک پيدا کردهاند. حجمي که آنها فرمان مي دهند شروع به تأثيرات قابل توجهي روي سيستم هاي لجستيکي بندر محور مي کند.
https://khateghtesadi.ir/?p=72184