على امام مديرعامل اين شركت با اشاره به انجام مطالعات ارتعاشى توسط شرکت مشاور تعيين شده توسط شركت مترو خاطرنشان كرد: در اين مطالعه ۸ نقطه در خط ۷ مورد بررسى قرار گرفت.
او افزود: با توجه به تحریمها ناچار به استفاده از پدهاى تولید داخل براى کاهش ارتعاش در بافت متراکم خط ۷ بوديم که پس از بررسى و آزمایشهاى بسیار از نمونههاى مشابه خارجى استفاده کرده و نتایج خوبى نیز به دست آوردیم.
امام با اشاره به اين كه این عملیات در حال حاضر نیز با وجود بهرهبردارى از خط در ساعات محدودى ادامه دارد، عنوان كرد: در نهایت تا پایان سال جارى تمام پدهاى در نظر گرفته شده برای خط ۷ نصب شود
مديرعامل شركت مترو در پايان گفت: همچنین با نصب تعدادى سنسور در سطح و در داخل تونلها سعى شده از ارتعاشات و صداهاى اضافى که ممکن است به دلیل مشکلات هندسى باشد، مطلع شويم. البته بخش عمدهاى از این مشکلات هندسى در جریان رفع نقایص خط ۷ مرتفع شده است.
او در پايان اظهار كرد: پس از تعطيلى خط ۷ در سال ۹۶ كه با هدف رفع نواقص ايمنى و فنى انجام شد بسيارى از نقايص از جمله عیوب هندسى، عرضى و تراز و فاصله ریلها در بیش از ۸ هزار متر از مسیر اصلاح شد. انجام اين اقدام ضمن برطرف كردن ریسک خروج قطار از ریل به كاهش ارتعاش و صداهاى اضافه در اين خط كمك شايان توجهى مىكند.