- نویسنده : khateghtesadi
- ۰۶ شهریور ۱۳۹۸
- کد خبر 5027
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
علي امام در گفت و گو با شهرنوشت:
سامانه تهویه موجود در بخش شرقی خط ۷ دو برابر نیاز ما در شرایط اضطراری است/ هواسازهای ایستگاه محلاتی نقش هواکشهای میان تونلی را ایفا میکند
شهرنوشت: مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه با تاکید بر ایمنی بخش شرقی خط ۷ مترو که بهتازگی افتتاح شد، گفت: سامانه تهویه موجود در بخش شرقی خط ۷ دو برابر نیاز ما در شرایط اضطراری است. ضمن اینکه، سیستم هواسازی ایستگاه محلاتی نقش هواکشهای میان تونلی را در این بخش ایفا میکند.
علی امام در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت در واکنش به اظهارات اخیر درباره بهرهبرداری از بخش شرقی خط ۷ مترو در شرایطی که ایمنی آن در معرض تهدید است، اظهار کرد: اعضای کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در سه هفته گذشته از خط ۷ مترو بازدید کردند و توضیحات کامل در خصوص تجهیزات این خط ارائه شد. اعضا نیز بر ایمنی بخش شرقی این خط صحه گذاشتند و ۴ شهریور نیز همین بخش مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
وی با بیان اینکه بهتازگی اما سوء تفاهمی در مورد ایمنی این خط برای یکی از اعضای شورای شهر پیش آمده است، گفت: از قول مسئولان مترو نقل شده است که فقدان هواکشهای میان تونلی موضوع مهمی نیست چراکه بهدلیل سرفاصله بالا امکان برخورد قطارها و بهدنبال آن آتشسوزی وجود ندارد. این در حالی است که مسئولان شهرداری هیچ گاه چنین موضوعی را مطرح نکردند چراکه برخورد قطارها نه بهدلیل سرفاصله بالا که بهخاطر وجود سیستم سیگنالینگ امکانپذیر نیست.
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه ادامه داد: در هر صورت، اگر آتشسوزی اتفاق بیفتد سناریوهای لازم برای مدیریت شرایط عادی و اضطراری کاملاً پیشبینی شده است و ظرفیت سامانه تهویه موجود در بخش شرقی خط ۷ حداقل دو برابر نیاز ما در شرایط اضطراری است. تمامی این موضوعات نیز در بازدید اعضای کمیسیون حمل و نقل شورا شرح داده شد.
امام در پاسخ به این سوال که بخش شرقی خط ۷ مترو با تایید چه ارکانی افتتاح شد، گفت: شرکت مترو بهعنوان کارفرما، پیمانکار طرح و ساخت خط ۷ و مدیر طرح که شرکت مهندسی مشاور بهرو است، ایمنی خط را تایید و مجوز افتتاح را صادر کردند. صورتجلسه تایید این ارکان نیز به رویت اعضای کمیسیون حمل و نقل رسید. رئیس شورای شهر تهران هم پیش از افتتاح بخش شرقی خط ۷ در جلسه شورا بر ایمنی این بخش صحه گذاشت. .
وی خاطرنشان کرد: بارها تاکید شده است برای بخش شرقی خط ۷ مترو و دو ایستگاه بسیج و محمدیه که وارد بهرهبرداری شدهاند، سیستم هواسازی ایستگاه محلاتی نقش هواکشهای میان تونلی را ایفا میکند و در شرایط مختلف اگر لازم باشد عملیات مکش و دمش را انجام میدهد.
امام با بیان اینکه اساساً این تصور که ایمنی خط ۷ مترو بهدلیل عدم وجود هواکشهای میان تونلی در معرض خطر است، کاملاً اشتباه است، گفت: در صورتی که گزارش مربوط به خط ۷ به سازمان بازرسی کل کشور یا هر مرجع نظارتی دیگری ارسال شود، این آمادگی را داریم که با ارائه مستندات و گزارشهای علمی از اقدامات صورت گرفته دفاع کنیم.
https://khateghtesadi.ir/?p=5027