×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی ،  از آنجا که معرفی ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی کشور در اکسپو ۲۰۲۰ دبی جزو اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد، این وزارتخانه معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور، تولید محتوا برای عینک‌های واقعیت‌افزوده (VR) و استفاده حداکثری از ظرفیت آن را در برنامه معاونت گردشگری و استان‌ها گنجانده است. بازدیدکنندگان با استفاده از عینک‌های VR تعبیه شده در نقاط مختلف پاویون ایران و توضیحات راهنمایان گردشگری متخصص که توسط وزارتخانه به این کشور عازم شده‌اند، سفری مجازی به نقاط مختلف ایران می‌کنند و با جاذبه‌ها و بناهای تاریخی کشورمان آشنا می‌شوند.

آن‌طور که خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی می‌گوید: «با همکاری روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای چهار نقطه کشور حافظیه، میدان نقش جهان، معبد آناهیتا و پاسارگاد تولید محتوا انجام شده است.»

به گفته مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی در حال حاضر تولید محتوای مربوط به معبد آناهیتا آماده است و بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق عینک‌هایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد سفری مجازی به کرمانشاه داشته باشند و از  دومین بنای سنگی بزرگ کشور  بازدید کنند.

همچنین برنامه‌‌ ویژه‌ای برای شب یلدا تدارک دیده شده است و راهنمایان گردشگری با حضور در پاویون کشورهای مختلف و ارائه کارت‌های دعوت دیجیتالی این مراسم را به آن‌ها معرفی و از آن‌ها برای شرکت در مراسم ویژه شب یلدا دعوت کرده‌اند.

این مراسم روز دوشنبه با اجرای راهنمایان گردشگری به دو زبان انگلیسی و فارسی در محل سالن جنوبی اکسپو برگزار می‌شود و راهنمایان گردشگری با حضور پررنگ در این رویداد به ارائه توضیحات درباره این آیین باستانی می‌پردازند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.