×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 39 خبر

پیروز حناچی در بازدید از خط ۶ مترو تهران اظهارداشت: تکمیل خطوط مترو و توسعه آن یک موضوع حاکمیتی است، در نتیجه برای پیشبرد آن باید از تمام ابزارهای حاکمیتی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از محدودیت‌های بانک شهر و بانک‌های عاملی که به ارائه تسهیلات به شرکت مترو می‌پردازند،  ملاحظاتی است که بانک مرکزی برای آنها در نظر گرفته است،گفت: بنابراین برای رایزنی و پیشبرد اهداف در حوزه تامین منابع مالی باید رایزنی با بانک مرکزی بیش از پیش انجام دهیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه مسوولان کلان کشور باید با مشکلات مترو تهران برای توسعه خطوط و میزان تاثیر بهره‌برداری از خط ۶ و ۷ مترو تهران بر رضایتمندی مردم تهران بیشتر آشنا شوند، خاطر نشان کرد: ما در حال پیگیری تامین منابع مالی از تمام راه‌های موجود هستیم. در همین راستا برای نقد شدن اوراق مشارکت شرکت مترو تهران نیز رایزنی‌هایی را انجام داده و این موضوع را تا تحقق کامل پیگیری می‌کنیم.

حناچی با اشاره به اینکه ایده‌آل از دید ما بهره‌برداری تا ایستگاه سولقان خط ۶ است، اظهار کرد: امیدواریم مشکلات مربوط به تامین منابع مالی برای حوزه تجهیزات و سیویل درخط ۶ مرتفع شود و با در نظر گرفتن خط ۶ و ۷ به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری تهران از تمام ظرفیت‌های شهرداری برای پیشبرد این دو پروژه استفاده کنیم.

همچنین سیدمناف هاشمی معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه به منظور نظم‌دهی به توسعه خطوط مترو نیازمند تعیین یک رژیم پرداخت مالی هفتگی یا ماهانه به این شرکت هستیم، عنوان کرد: در این صورت می‌توانیم ایستگاه‌هایی که دارای پیشرفت بیشتر هستند را سریع‌تر تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

در این جلسه علی امام، مدیرعامل شرکت مترو نیز با ارائه گزارشی در خصوص روند توسعه خط ۶ مترو تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه بخش میانی و شمالی این خط هنوز وارد مدار بهره‌برداری نشده است. در برنامه امسال مقرر است در صورت تامین منابع مالی این ۲ بخش نیز تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری شود.
وی گفت: در حال حاضر ۴ بخش ساختمانی در خط ۶ مترو تهران فعال است که ۳۲ کیلومتر آن حد فاصل ایستگاه دولت آباد تا ایستگاه سولقان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بانک شهر از سال ۹۳ تاکنون حمایت بسیار خوبی در بخش ساختمانی توسعه خط ۶ داشته است، خاطر نشان کرد: هم اکنون در حال حفاری خط ۶ مترو تهران از دولت آباد به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی هستیم. خوشبختانه در دوره جدید مدیریت شهری حدود ۳ هزار و ۲۰۰متر حفاری در این بخش صورت گرفته است. این در حالی است که در دوره گذشته نیز حدود یک هزار و ۲۰۰ متر حفاری انجام شده بود.

امام افزود: در صورتی که مجموع حفاری‌ها به ۶ هزار و ۲۰۰ متر برسد این بخش به حرم عبدالعظیم حسنی می‌رسد. در نظر داریم این بخش از خط را در حرم عبدالعظیم حسنی به ایستگاه شهر ری در خط یک مترو تهران متصل کنیم. در این نقطه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز یک ایستگاه خواهد داشت تا بتوان به این وسیله تبادل مسافر بین خط یک،۶ و راه‌آهن انجام شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران عنوان کرد: در صورت تامین منابع مالی امکان بهره‌برداری از فاز دوم خط ۶ شامل ۶ ایستگاه از تربیت مدرس تا ستاری و ۱۰ کیلومتر در بخش جنوبی این خط از شهید رضایی تا امیرکبیر وجود دارد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.