×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 35 خبر

به گزارش روابط عمومی ساتبا، الکتروموتور مغناطیس دائم یکپارچه، با درایور به همراه پنل کنترل با ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار موتور در کارخانه “نیان موتور توس” در مشهد تولید می شود که تا سال آینده این میزان به ۵۰۰ هزار در سال می رسد. در صورت تقاضای بازار، امکان ۲ برابر شدن تولید در این کارخانه با دو شیفت کاری وجود دارد. بازده این نوع الکتروموتورهای تولیدی با تغییرات ساختاری نسبت‌به موتورهای قدیمی افزایش یافته و موتورها به صورت درایو یکپارچه است. در دور حداکثر هر الکتروموتور، ۳۰۰ وات در مصرف برق صرفه جویی می شود. موتورهای تولیدی به راحتی و بدون تغییر در ساختار کولر و حتی سیم کشی ساختمان جایگزین موتورهای مرسوم می شوند. موتورهای تولیدی این کارخانه نسبت به موتورهای القایی قدیمی ۳۰۰ وات کاهش توان خواهند داشت، بنابراین با فرض استفاده یک میلیون کولر از این نوع موتور به عنوان جایگزین موتورهای قدیمی، معادل ۳۰۰ مگاوات کاهش توان در محل مصرف و تقریبا ۴۵۰ مگاوات کاهش نیاز به ظرفیت نیروگاهی ایجاد می شود.

پیرو تفاهم نامه منعقد شده میان سازمان ساتبا و صندوق نوآوری و شکوفایی، این کارخانه از منابع تسهیلاتی صندوق برای تولید الکتروموتورهای پربازده مغناطیس دائم( BLDC) استفاده کرده است.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح این کارخانه خاطرنشان کرد:مصارف ۱۷۰ کشور در کره زمین از ۳۳ هزار مگاوات توان، کمتر است.مابه التفاوت مصرف بین تابستان و زمستان در کشور ما قریب به اکثریت مربوط به مصرف کولر است.

وی ادامه داد:اگر با اقدامات انجام شده بتوانیم مصرف را بهینه و کاهش دهیم قشنگترین کار در بخش اقتصاد و انرژی کشور رخ می دهد و به راحتی می توان بخش قابل توجهی از ناترازی های برق و انرژی را برطرف کنیم چرا که باید هم سوخت مصرف کنیم و هم برق تولید کنیم .

محرابیان خاطرنشان کرد: با وضع استانداردهای جدید با همکاری سازمان ملی استاندارد در سالها و ماههای اخیر برای واردات و تولید کالاهای پربازده لوازم خانگی و غیرخانگی توانستیم مصارف را بهینه کنیم. فقط در بخش تولید کولرها ، تمام کولرها باید با گرید A و بالاتر تولید شوند که تنها در این بخش، سالانه بیش از ۳۰۰ مگاوات صرفه جویی حاصل از تولید کولرهای جدید خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی ساتبا، در حاشیه افتتاح کارخانه تولید تولید انبوه الکتروموتورهای پربازده مغناطیس دائم( BLDC) در مشهد، دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو از بخش های مختلف کارخانه “نیان موتور توس” بازدید کرد و مسائل پیش روی این کارخانه مورد بررسی قرار گرفت.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.