×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت شهردار منطقه اعلام کرد: این آموزش ها با هدف کمک به چرخه بازیافت و محیط زیست سالم در قالب طرح شنبه های بدون پسماند همراه با توزیع بروشور و کیسه های مخصوص پسماند خشک بین خانوارها انجام شده است.
او حاصل این آموزش ها را افزایش مشارکت شهروندان در تفکیک و افزایش تحویل پسماندهای خشک دانست و گفت: روزانه ۱۰ تن پسماند خشک بصورت مجاز جمع آوری می شود.
به گفته هدایت آموزش های تفکیک پسماند در اماکن عمومی نیز بسط داده شده بطوریکه از شروع بازگشایی مهدها و مدارس تاکنون ۲۵۵ کودک در مهدها و سرهای محلات، مراکز پیش دبستانی و فرهنگی و همچنین ۱۲۵ نفر از کارکنان اداری، معلمان، مدیران مدارس و پرسنل خدماتی آموزش دیده اند.
این در حالی است که این آموزش ها در بستر سامانه شاد دانش آموزی نیز در قالب ۱۲ برنامه و اعزام کارشناسان اداره مدیریت پسماند به مدارس و آموزش ۳۶۰ دانش آموز صورت گرفته است.
این مسئول ادامه داد: طی این فعالیت ۷۶۴ مخزن و کارتن پلاست و بیش از ۴۰۰۰ کیلوگرم کیسه مخصوص پسماند تحویل خانوارها، مراکز آموزشی، تجاری و اصناف شده است.
او افزود: در راستای ترویج فرهنگ تفکیک پسماند، بیش از ۱۳۰۰ نیروی خدماتی و پرسنل شهرداری، ۹۵ سالمند و نزدیک به ۴ هزار شهروند در اطراف غرف بازیافت با اهمیت تفکیک پسماندهای خشک و نحوه انجام آن آشنا شده اند.
شهردار منطقه با اشاره به اجرای طرح همیار بازیافت در مدارس منطقه اظهار کرد: طی اجرای این طرح در مدارس منتخب، ۲۳۰ دانش آموز از آموزش های پسماند بهره مند شدند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.