×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اقتصادوتجارت ؛شهاب جوانمردی، مدیرعامل هلدینگ فناپ در گفت‌وگو با خبرنگار فابانیوز درباره همکاری با بانک سپه در زمینه اجرای سامانه کربنکینگ داتین، گفت: ما پروژه را طبق برنامه زمان‌بندی شده پیش می‌بریم و طرفین به صورت حرفه‌ای در حال کار بر این پروژه هستند.
وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از طرفین بانک سپه و شرکت داتین از مواضع خود عقب نشینی نکرده، نمی‌کنند و نخواهند کرد، افزود: ما به یک پلن مشترک راجع به برنامه زمان‌بندی و اقدامات رسیده‌ایم و خوشبختانه دو طرف تمامی منابع مورد نیاز برای این موضوع را فراهم و نیروهای خود را توجیه کرده‌‍اند و طبق یک زمان بندی مشخص برنامه در حال پیشرفت است.
وی درباره حاشیه‌سازی‌هایی که اخیرا در این باره از سوی برخی از افراد و رسانه‌ها مطرح شده بود، نیز گفت: در یک بازار وقتی که شما می‌خواهید یک خط شکنی و صف شکنی را در راستای بخشی از بازار انجام دهید که پیشتر از سوی شرکت‌های غالب ارائه کننده کر تاچ نشده بود شاهد این مسائل نیز خواهید بود.
جوانمردی با اشاره به اینکه یک رقابت جدی تر و سنگین تر برای اجرای سامانه کربنکینگ بانک سپه ایجاد شد، تاکید کرد: طبیعی است که در این نوع رقابت یک سری حاشیه هم ایجاد می‌شود اما ما به متن می‌پردازیم.
مدیرعامل فناپ درباره اهمیت برگزاری میزگرد «نقد و ارزیابی سند بانکداری آینده و تحول دیجیتالی» در مرکز فابا نیز گفت: بحث طرح تحول دیجیتال بانک‌ها قاعدتا موضوعی چندوجهی است و هرکسب و کاری، چه آنهایی که رسما اکنون در صنعت بانکی حضور دارند و چه آنهایی که قرار است سرویس‌های بانکی و پرداخت جدید را ارائه کنند و چه کسانی که در لایه سیاست‌گذار، قانون‌گذار و رگولاتور حضور دارند باید از منظر خود به ماجرا نگاه کنند.
وی افزود: آنچه که در وضعیت فعلی به نظر می‌رسد این است که موضوع تا اندازه زیادی مهم و داغ شده است که وزارت اقتصاد و دارایی از نگاه خود یک نقشه راهی را برای بانک‌ها پیشنهاد کرده است. این طرح همچمنان در مرحله پیشنهاد است و هنوز به مرحله ابلاغ نرسیده و قرار است منجر به اجرای برنامه‌هایی شود که بانک‌ها طرح تحول خود را در چارچوب آن اجرا کنند.
وی تاکید کرد: بحثی که الان وجود دارد این است که آیا این نگاه و طرح اکنون جامع است یا نه ، آیا در آن همه جوانب انتقال بانک‌ها گنجانده شده است یا نه، آیا رگولاتور به معنی واقعی تمامی مسئولیت‌های خود را در این طرح پوشش داده است یا خیر.
مدیرعامل فناپ با بیان اینکه امیدوار است در میزگردی که با این موضوع هفتم مرداد ماه در مرکز فابا برگزار می شود، جوانب مختلف این طرح مورد بررسی قرار بگیرد، گفت:‌ مفهومی وجود دارد که من سعی می‌کنم در آن میزگرد به آن بپردازم و آن این است که تغییرات یک سری مسائل شکلی دارند و یک سری مسائل ماهوی و فلسفی.
وی افزود: من فکر می‌کنم ما بخاطر اینکه کمترین چالش‌ها را در افق پیشرو داشته باشیم باید حواسمان باشد که راجع به هر تغییری که درباره آن صحبت می‌کنیم اصولا کجا را مورد هدف قرار می‌دهیم و می‌خواهیم تغییر ایجاد کنیم. اگر ما بخواهیم فقط به مسائل شکلی آن توجه کنیم در گام‌های بعدی مجددا با موانع جدیدی مواجه خواهیم شد.
جوانمردی یادآور شد: در ذات انتقالی که رخ می‌دهد چند مفهوم نهادینه شده است. یکی بحث مقررات زدایی است ، موضوع بعدی دموکراتایزشدن اقدامات و یا فعالیت‌ها و کسب و کارها است و موضوع تمرکزگریزی و ..اگر قرار باشد ما هر طرحی که می‌دهیم به این جوانب توجه نکند و این مفاهیم در آن نهادینه نشده باشد مشخص است که مجددا در گام‌های پیش رو دچار مشکل می‌شویم.
میزگرد ارزیابی سند بانکداری آینده و تحول دیجیتالی با حضور جمعی از مدیران ارشد و متخصصان طراز اول صنعت بانکداری و پرداخت دوشنبه ۷ مرداد ساعت ۱۶ تا ۱۹ در سالن اجتماعات مرکز فابا برگزار می شود. برای شرکت در این میزگرد و یا کسب اطلاعات بیشتر به (اینجا) مراجعه و یا با مرکزفابا تماس بگیری
خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.