- نویسنده : khateghtesadi
- ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
- کد خبر 69006
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش محمد زیدی بناروانی خبرنگار خط اقتصادی ، در دنیای فوق مدرن امروزی صرفاً استفاده از روشهای گذشته برای بازاریابی کافی نیست و بازاریابان باید توانایی و قابلیتهای افزونتری داشته باشندتا به موفقیت برسند. در این شکل به صورت شماتیک ویژگیهای مغز یک بازاریاب نوین معرفی و به دو بخش تقسیم شده است. بازاریابان نوین همزمان باید دو ویژگی برجسته و مستقل و در عین حال مرتبط با هم را داشته باشند. یکی از ویژگیها «خلاقیت» و دیگری «علم و دانش» است. افراد خلاق «هنرمند» هستند و افراد عالم « دانشمند». هر یک از این دو گروه برای انجام کار تکنیکها و استراتژیهای خاص خود را دارند. ترکیب این دو ویژگی کمک میکند که فرد به بازاریابی نوین تبدیل شود.
بخش خلاق مغز
۱ – محتوای نوشتاری
در استراتژی بازاریابی محدود و محصور، بخشی از توانایی بازاریاب به توانایی نوشتاری او مربوط میشود.
۲ – امتیازات دیداری
امتیاز دیداری بازاریاب، توجه مصرفکنندگان را به خود جلب و آن را به یک منبع ارزشمند برای بازاریابی تبدیل میکند.
۳ – رسانههای اجتماعی
رسانههای اجتماعی شیوه تعامل بازاریابان با مصرفکنندگان را تغییر داده است و امروزه مدیریت دیجیتالی روابط اجتماعی، مهارت بسیار مهمی به شمار میرود.
۴ – بازاریابی ایمیلی
ایمیل یکی از قابل اطمینانترین (معتبرترین) عوامل عملکردی در بخش بازاریابی نوین است.
۵ – بازاریابی موبایلی
بازاریابی موبایلی و جذب حداکثری مشتریان؛ به طور فزایندهای برای ارتباط با مشتریان و استمرار این ارتباط اهمیت دارد.
بخش دانشی ( علمی) مغز
۱ – ردیابی فعالیتها
بازاریابی نمیتواند مانند گذشته تامینکننده هزینهها باشد و بازاریاب نوین باید تمام فعالیتها و ارتباطات خود را ثبت و ردیابی کند.
۲ – بازگشت سرمایه
بازاریاب نوین باید با در اختیار گرفتن منابع کمتر و احساس مسئولیت بیشتر در بودجه بندی و عملیاتی کردن فعالیتها مهارت داشته باشد.
۳ – تجزیه و تحلیل رویدادها
بازاریاب نوین باید مهارت تحلیلگری اطلاعات را داشته باشد و بتواند با یک نگاه روندهای غالب بازار و بروندادهای مهم در مجموعهای از دادهها را شناسایی کند و تشخیص دهد.
۴ – فعالیت چندگانه ( چند وجهی – تلفیقی)
بازاریابان نوین باید توانایی راهاندازی، ایجاد و ردیابی فعالیتهای چند گانه در کانالهای مختلف را داشته باشند.
۵ – ردیابی بازدیدکنندگان
بازاریابان نوین باید توانایی تبدیل یک پایگاه ناشناخته را به پایگاهی مهم و راهبردی در بازار داشته باشند.
منبع: sales Force
ترجمه: محمد زیدی بناروانی