×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش محمد زیدی بناروانی خبرنگار خط اقتصادی ، در دنیای فوق‌ مدرن‌ امروزی صرفاً استفاده از روش‌های گذشته برای بازاریابی کافی نیست و بازاریابان باید توانایی و قابلیت‌های افزون‌تری داشته باشندتا به موفقیت برسند. در این شکل به صورت شماتیک ویژگی‌های مغز یک بازاریاب نوین معرفی و  به دو بخش تقسیم شده است. بازاریابان نوین همزمان باید دو ویژگی برجسته و مستقل و در عین حال مرتبط با هم را داشته باشند. یکی از ویژگی‌ها‌ «خلاقیت» و دیگری «علم و دانش» است. افراد خلاق  «هنرمند» هستند و افراد عالم « دانشمند». هر یک از این دو گروه برای انجام کار تکنیک‌ها و استراتژی‌های خاص خود را دارند. ترکیب این دو ویژگی کمک می‌کند که فرد به بازاریابی نوین تبدیل شود.

بخش خلاق مغز

۱ محتوای نوشتاری

در استراتژی بازاریابی محدود و محصور، بخشی از توانایی  بازاریاب به توانایی نوشتاری او مربوط می‌شود.

۲ امتیازات دیداری

امتیاز دیداری بازاریاب، توجه مصرف‌کنندگان را به خود جلب و آن را به یک منبع ارزشمند برای بازاریابی تبدیل می‌کند.

۳ رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی شیوه‌ تعامل بازاریابان با مصرف‌کنندگان را تغییر داده است و امروزه مدیریت دیجیتالی روابط اجتماعی، مهارت بسیار مهمی به شمار می‌رود.

۴ بازاریابی ایمیلی

ایمیل یکی از قابل اطمینان‌ترین (معتبرترین) عوامل عملکردی در بخش بازاریابی نوین است.

۵ بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی و جذب حداکثری مشتریان؛ به طور فزاینده‌‌ای برای ارتباط با مشتریان و استمرار این ارتباط اهمیت دارد.

بخش دانشی ( علمی) مغز

۱ ردیابی فعالیت‌ها

بازاریابی نمی‌تواند مانند گذشته تامین‌کننده هزینه‌ها باشد و بازاریاب نوین باید تمام فعالیت‌ها و ارتباطات خود را ثبت و ردیابی کند.

۲ بازگشت سرمایه

بازاریاب نوین باید با در اختیار گرفتن منابع کمتر و احساس مسئولیت بیشتر در بودجه بندی و عملیاتی کردن فعالیت‌ها مهارت‌ داشته باشد.

۳ تجزیه و تحلیل رویدادها

بازاریاب نوین باید مهارت تحلیل‌گری اطلاعات را داشته باشد و بتواند با یک نگاه روندهای غالب بازار و برون‌دادهای مهم در مجموعه‌ای از داده‌ها را شناسایی کند و تشخیص دهد.

۴ فعالیت چندگانه ( چند وجهی تلفیقی)

بازاریابان نوین باید توانایی راه‌اندازی، ایجاد و ردیابی فعالیت‌های چند گانه در کانال‌های مختلف را داشته باشند.

۵ ردیابی بازدیدکنندگان

بازاریابان نوین باید توانایی تبدیل یک پایگاه ناشناخته را به پایگاهی مهم و راهبردی در بازار داشته باشند.

منبع: sales Force

ترجمه: محمد زیدی بناروانی

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.