×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

در این جلسه معاون وزیر و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تشریح طرح شفافیت قیمت و درج قیمت تولید کننده به ضرورت این اقدام در راستای بند ۲۳ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت در ایجاد شفافیت و حمایت از مصرف کنندگان اشاره کرد
وی با اعلام شیوه کارشناسی و بررسی های انجام شده در نحوه اعمال ضرایب سود خرده فروشی، عمده فروشی و پخش کالا به درخواست های متعدد برای اصلاح بخشی از ضرایب متناسب با هزینه‌های عرضه کالا اشاره کرده و با ارائه جداول کارشناسی احصا شده از شبکه عرضه کالا و تقاضاهای مطرح شده برای کالاهای حجیم، سنگین و کم بها، موارد قابل بررسی را برای اعضای جلسه تشریح کرد. در این جلسه اعضا ضمن بیان دیدگاه های مختلف در استقرار نظام درج قیمت تولید کننده به پیگیری آثار آن برای منافع مصرف کننده، تاکید کردند. همچنین در این جلسه اعضا هیات با افزایش درصد سود در حلقه های توزیع کالاهای حجیم و سنگین موافقت نمودند.
لازم به ذکراست تصمیمات جلسه با ابلاغ وزیر محترم صنعت معدن تجارت به عنوان رییس مجمع سازمان اجرایی خواهد شد تا اجرای بهینه طرح شفاف سازی قیمت صورت پذیرد.
همچنین مصوب گردید در صورت ارائه اسناد و مدارک مستدل، در خصوص ضرایب سایر کالاها نیز محاسبات لازم انجام و پس از طرح در جلسات اتی هیات تعیین و تثبیت قیمت ها و ابلاغ اجرایی گردد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.