×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 22 خبر
تفاوت نرخ ارز نیما با آزاد، مهمترین چالش صنایع/ پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد، التهابات و ریسک‌های بازار سرمایه را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، پیام رهبر انقلاب در نخستین روز سال جدید، بی‌شک نقشه راهی برای گشایشی نوین در عرصه اقتصاد ایران و افزایش توان کشور در رهایی از بند ناکارآمدی را رمزگشایی می‌کند. اگر تمام ارکان کشور با دقت و احساس مسؤولیت به ابعاد این شعار توجه کنند به طور حتم مسیر اقتصاد از آنچه امروز وجود دارد متفاوت و این بیمار بهبود می‌یابد؛ تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت محسوس مردم در اقتصاد است یعنی هدف باید این باشد که روابط حاکم بر اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت نباید در اقتصاد دخالت کند بلکه باید توسط مردم و نهادهای مردمی اداره شود، در همین راستا حوزه‌های اقتصادی دولت باید برای حمایت و توانمندسازی بخش خصوصی در پروسه جهش تولید نیز برنامه دقیقی داشته باشند.

حرکت به سمت پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد

در این ارتباط، بهرام سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردمی»، اظهار کرد: بازار سرمایه به سبب وجود زیرساخت‌ها و ابزارهایی که در دست دارد یکی از مسیرهای مناسب برای تحقق شعار سال است که لازمه مشارکت مردمی در این بازار ایجاد اطمینان خاطر با حمایت از صنایع است.

وی افزود: دولت می‌بایست به سمت پیش‌بینی‌پذیرتر کردن اقتصاد حرکت کند زیرا این موضوع در صورت تحقق می‌تواند موجب جذب سرمایه سرمایه‌گذاران در صنایع تولیدی و جهش تولید شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در ادامه به سنا گفت: دولت و مجلس می‌بایست از وضع قوانین و تصمیمات دستوری و خلق‌الساعه فاصله بگیرند زیرا چنین مسائلی موجب کاهش انگیزه سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و کاهش سودآوری بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی می‌شود.

سبحانی بیان کرد: افزایش اعتماد عمومی به نظام سرمایه‌گذاری، ایجاد انگیزه برای تزریق منابع از بازارهای غیرمولد به سمت بازار سرمایه نیازمند همکاری دولت و مجلس با سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت امور اقتصاد و دارایی است.

مشارکت مردم در راستای افزایش سودآوری شرکت‌ها

وی خاطرنشان کرد: حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور می‌تواند موجب افزایش رقابت، مشارکت عموم جامعه در راستای افزایش سودآوری شرکت‌ها و تولید بنگاه‌ها شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در ادامه بیان کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنایع در حال‌حاضر تفاوت نرخ ارز نیما با بازار آزاد است زیرا موجب کاهش سودآوری تولیدکنندگان شده، از این رو دولت می‌بایست به منظور تحقق شعار سال برای رفع این فاصله و تتفاوت تثبیت نرخ اقداماتی انجام دهد.

سازمان بورس، حافظ منافع سهامداران

سبحانی با اشاره به اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای تحقق شعار سال به سنا، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان حافظ حقوق سهامداران می‌بایست نسبت به تصمیمات ناگهانی و سیاست‌گذاری‌های خلق‌الساعه حساس‌تر عمل کند چرا که سرمایه‌گذاران برای تزریق منابع خود به دنبال محل امن می‌رود.

وی در ادامه در خصوص مزیت قانون اعلام دستورالعمل‌ها حداقل یک ماه پیش از اجرا و ثبت آن‌ها در سامانه ملی قوانین و مقررات در زمان مقتضی اظهار کرد: پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد التهابات و ریسک‌های بازار سرمایه به منظور تزریق سرمایه در این بازار را کاهش می‌دهد و مانع از خروج سرمایه از بازار سهام و زیان سهامداران می‌شود.

برنامه‌های انجمن فولاد در سال ۱۴۰۳

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در پایان در خصوص برنامه‌های انجمن فولاد برای سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: این انجمن همواره سعی کرده تا حامی تولیدکنندگان باشد در همین راستا، یکی از برنامه‌ها در سال جاری، رفع موانع و چالش‌های این صنعت است.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.