×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تمام برنامه‌های مدون شرکت موفقیت آمیز بودند

بیمه ملت در سال جاری عملکرد قابل قبولی را به نمایش گذاشته و طی شش ماهه نخست امسال رشد ۲۶۳ درصدی سود سازی را تجربه کرده‌است و از همه مهمتر اینکه سود عملیاتی شرکت رشدی ۴۲۲ درصدی داشت.

بر اساس این گزارش ، بیمه ملت در پایان هفت ماهه منتهی به ۳۰ مهر ۱۴۰۲ با رشدی حدود ۵۵ درصدی حق بیمه ۲۶ هزار میلیارد ریالی را ثبت کرد و در مقابل ۱۲ هزار میلیارد ریال خسارت به مشتریان پرداخت کرد . در این دوره نسبت خسارت حدود ۴۵ درصد بوده این در حالی است که در سال گذشته نسبت خسارت شرکت حدود ۵۸ درصد در همین دوره هفت ماهه بود. تراز بیمه ملت با احتساب صدور بیمه نامه ها و پرداخت خسارت در پایان مهرماه سال جاری ۱۳ هزار و ۸۰۴ میلیارد ریال نشان می دهد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۴ درصد افزایش یافته و ارکان مالی بیمه ملت از این منظر از تقویت خوبی برخوردار شده است.

این رشد و پیشرفت بیمه ملت با برنامه ریزی و بسترسازی های شرکت همراه بوده است. تدوین برنامه آتی کمیته تطبیق مقررات و جبران خدمات و تعیین خط مشی کمیته عاملی برای موفقیت شرکت بوده است. این برنامه های مدون عبارت از بازنگری آیین نامه وام و رفاهی پرسنل، اجرای طرح رتبه بندی پرسنل و ارتقای شغلی پرسنل، بررسی قوانین و مقررات بیمه ای مندرج در گزارشات حسابرسی و اقدامات انجام شده در این خصوص و بررسی آیین نامه های جدید ابالغی شورای عالی بیمه است.

بیمه ملت ، بر اساس این برنامه ها بود که دستاوردهای بزرگی داشت. بخشی از این دستاوردها عبارت است از حصول اطمینان از تحقق منافع سهامداران از طریق نظارت دقیق و همه جانبه بر فعالیت های شرکت و برگزاری ، جلسات هیئت مدیره به صورت منظم ، تلاش در جهت حفظ خوشنامی برند شرکت بیمه ملت در بازار بیمه، اجتناب از ارائه نرخ های هیجانی و فاقد توجیه فنی، تنوع بخشی به محصولات و خدمات شرکت منطبق بر نیاز مشتریان، پایبندی شرکت به تعهدات خود در قبال مشتریان و پرداخت خسارت به موقع و عادلانه، ارائه خدمات صدور و خسارت در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت، افتتاح شعبه کرمان و کرج و هرمزگان و غیره، بازنگری آیین نامه های شرکت آیین نامه معاملات وحاکمیت شرکتی، سرمایه گذاری ، اخذ مجوز های لازم از مراجع زیربط برای انتشار اوراق بهادار اتکایی ، تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی اهداف فروش شرکت در سال ۱۴۰۱ ، رشد ۴۲۲ درصدی سود عملیاتی در پایان شش ماهه نسخت سال ۱۴۰۲ ، رشد ۲۶۳ درصدی سود خالص شرکت در پایان شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲، حفظ سطح یک توانگری مالی شرکت ، فراهم آوردن محیطی مناسب برای آموزش ،رشد و شکوفایی نیروی انسانی، برگزاری مجمع عمومی و اجرای مصوبات مجمع عمومی، واریز به موقع سود سهامداران براساس قانون تجارت و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار، رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های بیمه مرکزی ج.ا.ایران با توجه به شرایط شرکت، ارائه اطلاعات به صورت شفاف، به موقع و کامل به سایر نهاد های ناظر، ارائه خدمات متناسب با نیاز های پویای جامعه، توسعه سیستم های نرم افزاری مورد نیاز شرکت، پیگیری در خصوص مولد سازی دارایی های شرکت از جمله زمین کیش، تنظیم و تصویب برنامه و بودجه سـالیانه شرکت، بررسی ریسک قرارداد های بیمه ای شرکت و حذف قرارداد های زیان ده، پیگیری وصول مطالبات سنواتی و مدیریت پرتفوهای بیمه ای زیان ده در جهت سودآوری.

نسبت های مالی چه می گویند؟

برای بررسی این دستاوردها باید به سراغ نسبت های مالی شرکت رفت که به بهترین شکل، وضعیت را بازگو می کنند.بازدهی دارایی بیمه ملت رشد چهار برابری داشته و نشان می‌دهد که سودآوری خوب شرکت است.

بازده دارایی یا Return on Asset یکی از نسبت‌های سودآوری است که نشان دهنده توانایی یک شرکت یا واحد تجاری در بکارگیری تمام دارایی‌ها و کسب سود از آن‌ها است. این نسبت از تقسیم سود خالص شرکت بر کل دارایی‌ها محاسبه شده و همواره آن را به صورت درصد بیان می‌کنند. بازده دارایی یا به اختصار ROA به صنعتی که در آن فعال است وابسته بوده و می‌بایست آن‌ را نسبت به میانگین صنعت و یا مقدار این نسبت در دوره مالی قبلی سنجید. لازم به ذکر است گاها مفهوم بازده دارایی و بازده سرمایه‌گذاری یکسان در نظر گرفته می‌شود.

شاخص Return on Equity یا به اختصار ROE به معنای بازده ارزش سهام سهامداران یا بازده حقوق صاحبان سهام است.

رشد سه ونیم برابری بازده سرمایه هم یکی از موفقیت های بیمه ملت است. شاخص ROE نشان دهنده نحوه مدیریت بودجه‌ای است که از طریق صاحبان سهام فراهم شده است. این شاخص همچنین نشان دهنده‌ی این است که یک شرکت چقدر درآمد برای سهامدارانش ایجاد کرده است. این شاخص در واقع معیاری برای سنجش سودآوری یک شرکت به حساب می‌آید.

از همه مهمتر اینکه بازده سرمایه در گردش بیمه ملت رشدی حدودی شش برابری داشت.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.