×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمیدرضا حاجوی در یازدهمین نظارت ستادی منطقه از نواحی ده گانه که با حضور معاونان، شهرداران نواحی، مدیران و کارشناسان در ناحیه کوهستان برگزار شد، گفت: دربند یکی از مراکز مهم جذب گردشگران در منطقه یک است بر همین اساس طرح جامع گردشگری دربند و توسعه زیرساخت های آن با همکاری بخش خصوصی و جلب مشارکت سرمایه گذاران در دستور کار بررسی قرار گرفت.

او سلامت کوهنوردان و امداد رسانی را از مهمترین مقوله های ایمنی در مسیرهای کوهنوردی و پناهگاه ها دانست و گفت: استانداردسازی کلیه تاسیسات و تجهیزات خدمات رسان در کوهستان باید آغاز شود.

حاجوی با اشاره به افزایش پایگاه های ناحیه کوهستان در مسیرهای کوهنوردی خاطر نشان کرد: پایگاه های ناحیه کوهستان با هدف نظارت و کنترل مسیرهای کوهنوردی نباید به یک پایگاه ستادی محدود باشد و در مسیرهایی چون توچال، درکه، دربند، دارآباد و… پایگاه ها افزایش یابد.

او استانداردسازی ورودی مسیرهای کوهنوردی را مورد اهمیت دانست و افزود: ورودی مسیرهای کوهستانی که در حیطه منطقه یک قرار دارند و عرصه عمومی محسوب می‌شوند باید ساماندهی و ایمن سازی شوند و در ۵ ورودی اصلی ۵ مسیر کوهستان سردر مشترک ساخته شود و تامین پارکینگ گردشگران نیز در ۵ نقطه کوهستان در دستور کار قرار گیرد.

شهردار منطقه یک افزود: ناحیه کوهستان باید به عنوان یک ناحیه، مصوب و شناخته شود و چارت سازمانی آن ارتقا و با تغییر در نوع وظایف و ماموریت ها از ظرفیت‌های این مجموعه استفاده بهینه شود.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.