×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید نخستین تمبر رمزنگاری شده توسط شرکت دانش بنیان داخلی

به گزارش دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست؛نخستین نشست شورای تمبر در سال ۱۴۰۲ با حضور محمود لیایی؛ معاون وزیر ارتباطات و رئیس شورای تمبر و اعضای این شورا برگزار شد.
مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به اینکه حدود یک سال است که انتشار تمبر از گردونه فعالیت های وزارت ارتباطات خارج شده است، بیان کرد: طی این مدت نشست هایی با حضور وزیر ارتباطات برگزار شده است که از دستاوردهای مهم آن می توان به راهبری پست در شورای تمبر به عنوان جانشین وزیر ارتباطات اشاره کرد.
لیایی با تاکید بر اینکه این شورا زیر مجموعه وزارت ارتباطات است و تمامی اختیارات آن به شرکت ملی پست محول شده، ابراز امیدواری کرد: شرکت ملی پست با استفاده از فرصت فراهم شده بتواند گامهایی موثر در احیای صنعت تمبر بردارد.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به وظایف شورای تمبر در تصویب، چاپ و انتشار تمبرها افزود: بر آنیم با تدوین برنامه ی بلندمدت و تعیین اهداف مشخص، علاوه بر برطرف نمودن خلا‌های گذشته با نگاه ویژه به تمبر به عنوان یک صنعت بتوانیم از این ظرفیت بهره برداری بهینه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای تمبر در وزارت امور خارجه ارتباطات دیپلماسی با سایر کشورهاست، به انتشار و برگزاری نمایشگاه های مشترک تمبر در راستای معرفی فرهنگ کشورها و گسترش تعاملات اشاره کرد .
رئیس شورای تمبر با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات در خصوص تحقق پست در تراز انقلاب اسلامی ادامه داد: چاپ و انتشار تمبرهای فاخر در حوزه های مختلف و مناسبت های فرهنگی، ملی و مذهبی با محوریت انقلاب اسلامی می تواند نقش موثر تمبر در تحقق این مسیر را آشکار کند.
لیایی با اشاره به گسترش تجاری سازی در صنعت تمبر و فعالسازی استفاده از تمبر در چرخه فعالیت های پستی توسط سایر کشورها، گفت: ما نیز می توانیم در حوزه میراث فرهنگی و تجاری همچون کشورهای پیشرفته جهان از این صنعت منتفع شویم.
مدیرعامل شرکت ملی پست با تاکید بر به رسمیت شناختن خرید و فروش تمبر در کشور و راه اندازی “بورس تمبر” گفت: با این اقدام تمبرها ارزش گذاری می شود.
حجت الاسلام و المسلمین علی دارابی، مهدی نوریان و امین مویدی به ترتیب نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت امورخارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنين محمد احمدی؛ معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست و محسن وطن پرست مدیرکل مهندسی عملیات و امور پیمانکاران پستی به عنوان اعضای شورای تمبر در این نشست حاضر بودند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.