×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جلسه بررسی تکالیف سازمان در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، نشست بررسی و ابعاد تکالیف قانونی سازمان اموال تملیکی در رابطه با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور سیدعبدالمجید اجتهادی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره، مدیران کل ستادی و ارتباط ویدئو کنفرانسی مدیران استانی، ظهر امروز در سالن جلسات شهدای این سازمان برگزار شد.

در این جلسه مدیرعامل سازمان با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در مراسم کارگزاران دولت مبنی بر در اجرای برنامه ها، پیگیری مهم است و سه مرتبه آن را تکرار کردند، بیان داشت: در برنامه ها و اقدامات، پیگیری مستمر در امور داشته باشیم چرا که با دستگاه های مختلف سروکار داریم. برخی مباحث نیاز به پیگیری تا رسیدن به نتیجه دارد و نباید موضوعات رفع تکلیفی باشد.

وی با پیگیری امور نیمه تمام سازمان براساس اظهارات رئیس جمهور پرداخت و افزود: یکی از این اقدامات در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی موضوع استقرار سامانه سیات (سامانه یکپارچه اموال تملیکی) است و در آینده نزدیک حتما نهایی می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی سرمایه سازمان را اربابان رجوع، مشتریان و مزایده گران دانست و یادآور شد:‌ تکریم ارباب رجوع باید جدی گرفته شود و در برخی موارد مشاهده می‌کنیم که می‌توان با یک تلفن کار را انجام دهیم. مسئله تکریم در شرع تاکید شده و در نظام اداری نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی یکی از اقدامات سال جاری را فعال سازی سامانه‌ها و توسعه دولت هوشمند بیان کرد و اظهارداشت:‌ یکی از تاکید رئیس جمهور محترم مبارزه با فساد اداری است که باید به این مسئله در سازمان توجه شود. با توجه به ماهیت کار ما، باید با راه اندازی سامانه‌های شفافیت‌زا جلوی بروز هرگونه فساد را گرفت و پیشگیری کرد. قطعا همکاران ما با خلوص نیت زحمت می‌کشند با این حال باید زمینه بدنام کردن را از بین برد.

اجتهادی به توجه مدیران سازمان به موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز و انجام تکالیف قانونی اشاره کرد و گفت: در رابطه با آمار کالای مکشوفه قاچاق و استرداد آن مباحث علمی و فنی زیادی وجود دارد. بسیاری از کالاها به ظن قاچاق گرفته می‌شود که هزینه‌های انتقال، نگهداری، اداری و انبارداری آن از بیت المال انجام و دست آخر استرداد می‌شود.

مدیرعامل سازمان خطاب به مدیران ستادی و استانی اموال تملیکی تاکید کرد: هزینه‌هایی که برای کالاهای کشف شده در سازمان صورت می‌گیرد باید احصا و با مستند سازی به نهادهای نظارتی و مسئولان امر گزارش کرد.

معاون وزیر اقتصاد با اعلام این خبر که ۹۵ درصد فروش سازمان از طریق مزایده‌های الکترونیکی و به صورت شفاف برگزار می‌شود به نقش سازمان در محرومیت زدایی پرداخت و بیان داشت:‌ سال گذشته روش خوبی با کمیته امداد امام خمینی (ره)، آموزش و پرورش و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در پیش گرفتیم و آن را ادامه می‌دهیم.

به گفته این مقام مسئول، برای تحقق هدف‌های سازمان، باید برنامه ریزی و برنامه‌ها را اجرا کرد و حتما بخش عمده ظرفیت و تلاش را برای پیگیری اجرا مصروف کنیم. سال گذشته مجمع عمومی سازمان به موقع برگزار شد و برای نخستین بار در طول تاریخ سازمان بدون بند مشروط تایید شد بنابراین این روند باید استمرار یابد. اسناد و مدارک را به موقع در اختیار نهادها قرار دهید تا افتخار دیگری بیافرینیم.

اجتهادی به ابعاد و زوایای ماده ۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداخت و عنوان کرد:‌ قدم اول برای انجام تکالیف ثبت انبارهای سازمان در سامانه جامع انبارهای وزارت صمت است و برای این مسئله فرصت کوتاهی داریم. تفاوتی بین انبارهای ملکی، اجاره‌ای، امانی، تحت کلید و نظایر آن برای ثبت در سامانه جامع انبارها وجود ندارد. پس از آن گام بعدی تکمیل سامانه سیات برای ورود و خروج اطلاعات کالاها است.

در این جلسه سعید غلامی باغی عضو هیات مدیره و معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول به ۳ مقوله مهم در زمینه اجرای طرح احصای کالاهای موجود در انبارها، ثبت انبارها در سامانه جامع انبارها، اجرای کامل سامانه سیات پرداخت و ابعاد و زوایای آن را برای مدیران تشریح و تبیین کرد.

همچنین علیرضا نورنژاد معاون امور حقوقی و بهره‌برداری اموال غیرمنقول به بررسی ابعاد حقوقی و تکالیف سازمان در راستای برخی مواد قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تبیین و موضع سازمان را در این باره شفاف عنوان کرد.

در این جلسه مدیران ستادی و استانی به بررسی و نقاط مختلف تکالیف قانونی پرداختند و با یکدیگر تبادل نظر کردند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.