×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 46 خبر

به گزارش زهرا زیدی – خبرنگار خط اقتصادي، کودکان احتمالاً قرار نيست به شاهزادگان نيجريه اي که يک ميليون دلار به آنها پيشنهاد مي دهند متولد شوند ، اما ممکن است در معرض کلاهبرداري هايي قرار بگيرند که مواردي را که براي آنها ارزش دارد مانند دسترسي رايگان به بازي هاي آنلاين يا ويژگي هاي خاص ارائه مي دهند. 

بدون راهنمایی صحیح در مورد اینکه نوجوانان و کودکان چه بازی‌هایی را باید انجام دهند یا چه زمانی باید بازی کنند، آن‌ها می‌توانند در معرض خطرات خاصی مانند خشونت در بازی، سوءاستفاده جنسی یا در موارد شدید اعتیاد به بازی قرار بگیرند.

در ادامه در مورد برخی از خطرات احتمالی و کار‌هایی که می‌توانید برای حمایت از کودکان و نوجوانان در این زمینه انجام دهید و به آن‌ها در انتخاب گزینه‌­های مناسب و ایمن در بازی‌­های آنلاین کمک کنید، بحث شده است.

جوانان و کودکان علامت آسان براي کلاهبرداري هستند زيرا هنوز ياد نگرفته اند که احتياط کنند.همانند فيشينگ ، مجرمان اينترنتي مي توانند از سايت هاي محبوب کودکان براي شناسايي قربانيان احتمالي استفاده کنند و سپس در ازاي خواسته هاي خود مانند اطلاعات کارت اعتباري والدين ، ​​جايزه قول مي دهند.

از جمله عوارض و آسیب های مهم استفاده بیش از حد از اینترنت می توان به فعالیت و تحرک کم، مشکلات بینایی و خشکی چشم اشاره کرد که در نهایت بر روی سلامتی کودکان اثرات منفی زیادی می گذارد و وضعیت سلامتی آن ها در آینده و دوره بزرگسالی شدیدا به خطر می افتد.

اغلب متخصصان فعال در زمینه روانشناسی و علوم دینی در دنیا همیشه در رابطه با آسیب ها و معایب استفاده کودکان و نوجوانان به والدین و افراد مربوطه در این زمینه اخطار می دهند زیرا آن ها اعتقاد دارند فضای مجازی و اینترنت اغلب محیطی بدون حد و مرز و آزاد می باشد و برای افرادی که سن کمی دارند به هیچ عنوان شایسته نخواهند بود.

جوان يا پير ، بهترين محافظت در برابر کلاهبرداري اين است که بدانيد اگر پيشنهادي خيلي درست به نظر مي رسد که درست باشد ، احتمالاً درست نيست. به فرزندان خود بياموزيد که از پيشنهادات آنلاين که نويدهاي بيش از حد را مي دهند بيزار باشند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.