×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 18 خبر

طیب نیا افزود: ورود به این عرصه مقطعی نیست و نیازمند نگاه بلندمدت و طراحی‌های ویژه است؛ ما برای اینکه ورود هوشمندانه‌ای به این حوزه داشته باشیم، یک زیست‌بوم نوآوری و فناوری را در شرکت فولاد مبارکه تعریف کرده‌ایم؛ طراحی شرکت پشتیبانی و توسعه نوآوری و فناوری فولاد مبارکه در راستای این اقدام بوده است.

طیب‌نیا ادامه داد: همکاری‌های متعددی با دانشگاه‌ها، شهرک‌های علم و فناوری و مراکز دانش‌بنیان شکل گرفته‌است. برخی پایان‌نامه‌های دانشگاهی که پاسخگوی نیاز ما باشند و قابلیت تجاری‌سازی و تولید انبوه داشته باشند را تا انتهای مسیر حمایت می‌کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر بومی‌سازی و رفع نیازها و تامین قطعات در دستور کار فولاد مبارکه بوده و همچنان خواهد بود؛ محصولات شرکت‌هایی که پاسخگوی نیاز ما بوده‌اند و به لحاظ کیفی مقبولیت داشته‌اند را به صورت تضمینی خرید می‌کنیم.

وی افزود: علاوه بر این؛ در حوزه سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای جدید نیز ورود کرده‌ایم و نگاه ما صرفاً تامین نیاز در خط تولید نیست؛ بلکه برای سودآوری بیشتر مجموعه به دنبال ایجاد کسب‌وکارهای نوآورانه که محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب و قابل رقابت در بازارهای جهانی ارائه کنند، نیز هستیم.

طیب‌نیا در پایان گفت: طی یک سال گذشته، فعالیت بالغ بر صد شرکت را بررسی کرده‌ایم که در حال حاضر ۱۰ شرکت برای سرمایه‌گذاری انتخاب شده‌اند. روند بررسی و ارزیابی شرکت‌ها ادامه خواهد داشت؛ کمیته خطرپذیر فولاد مبارکه در سطح عالی و با حضور مدیرعامل مجموعه در راستای این ارزیابی‌ها تشکیل شده است. شرکت‌هایی که در شاخص‌های مد نظر ما عملکرد قابل قبولی داشته باشند، حمایت شده و یا به صورت شرکت زیرمجموعه با ما همکاری خواهند کرد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.