×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 29 خبر

به گزارش خط اقتصادی ، دومین پویش مردمی آزادی مادران زندانی عصر امروز سه شنبه ۱۴ بهمن ماه در پارک آموزش و ترافیک منطقه ۵ شهرداری تهران با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران برگزار شد.

این مراسم با نیت خیرخواهانه و در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی شهرداری تهران با همکاری قوه قضاییه و اداره کل زندان های استان تهران برگزار گردید و علاوه بر شهردار تهران، محمد سالاری و شهربانو امانی اعضای شورای شهر تهران نیز در این مراسم حضور داشتند و محمود کلهری، شهردار منطفه پنج پایتخت نیز در کنار برخی چهره های سیاسی و ورزشی از جمله حاضرین در مراسم بودند.

در این مراسم که با حفظ و رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن آمفی تئاتر پارک آموزش و ترافیک منطقه ۵ شهرداری تهران برگزار شد، ابتدا محمود کلهری به عنوان نخستین سخنران مراسم به روی سن آمده و در خصوص برگزاری این پویش گفت: بسیار خوشحالیم که همکاران ما در شهرداری با همت خیرین، ورزشکاران، جوانمردان،هنرمندان و همکاری سازمان زندان ها بانی شدند و در این امر خداپسندانه مقدمات آزادی حداقل ۵۰ مادر زندانی را فراهم کنند.

شهردار منطفه پنج شهرداری تهران ادامه داد: در سال گذشته وقتی کرونا در شب عید همه را درگیر کرد، در جلسه ای با حضور آقای شهردار تاکید شد که از دستفروش ها غفلت نکنید. این در حالی است که معمولا شهرداری با دستفروش ها و سد معبر برخورد قهری دارد و قانون هم همین را می گوید. ولی فضای کشور به گونه ای بود که با همه مشکلات دکتر حناچی به این موضوع توجه کرد و قرار شد پس از شناسایی به دستفروش هایی که به خاطر کرونا نتوانستند مایحتاج شب عید خود را تامین کنند، کمک نقدی بکنیم. در آن شرایط اقتصادی، به هر کدام از آن عزیزان بین ۵۰۰ تا یک میلیون تومان در مناطق ۲۲ گانه به این افراد پرداخت شد.

وی در ادامه گفت: امروز بسیار خوشحالم که توفیق شد تا برای اجرای یکی از مهمترین تکالیف خود یعنی مادران زندانی و آزادی آنها که عمدتا برای جرایم غیر عمد در بند هستند، اقدام کنیم. این امر به قدری ارزشمند و مقدس بود که همه با وجود تمام محدودیت ها شریک شدند و من دست تک تک خیرین را می بوسم. به نظر من هیچ ثواب و هدیه ای بالاتر از این نیست که امروز برای چنین مادرانی اقدام به این کار خیر کنیم و قطعا این امر در پیشگاه خداوند ارزش مضاعفی خواهد داشت.

محمود کلهری درباره اقدامات اجتماعی در سطح منطقه پنج پایتخت گفت: برای اشتغال زنان سرپرست خانوار برنامه جدی داریم و امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم شغل ثابت و پایدار برای این عزیزان بوجود آوریم. همچنین قصد داریم برای مدرسه کودکان کار اقدام کنیم و در همین راستا با مجید جلالی، سرمربی فوتبال گفتگوهایی داشتیم و ایشان پذیرفتند به صورت رایگان در این زمینه مشارکت کنند. برای اشتغال معتادینی که اعتیاد را ترک کردند نیز برنامه ریزی کردیم تا بتوانند مشغول به کار شوند و ما تمام تلاشمان را علیرغم سختی ها در سطح منطقه پنج برای این امور به کار گرفته ایم.

در ادامه این مراسم که با اجرای صابر خراسانی و همچنین حرکات نمادین ورزش زورخانه ای توسط جمعی از ورزشکاران این عرصه همراه بود، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران به روی سن آمده و گفت: شهرداری تهران به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای عمومی پایتخت در ایفای مسئولیت پذیری اجتماعی در کنار تمام ماموریت های بسیار بزرگ پیشگام و پیشقدم بوده است. آن هم دراین روزهای سخت که مردم و همشهری های ما با آن دست به گریبان هستند. مشکلات و چالش های معیشتی و اقتصادی که متاسفانه در این مقطع تاریخی در کشور با آن روبرو هستیم؛ به خصوص در کلانشهری مثل تهران که با عدم توزیع عادلانه ثروت در تمام کشور شاهد مهاجرت های بی رویه به مراکز استان ها و کلان شهرها هستیم.

وی در ادامه با توصیف چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: جای بسی تاسف است که در چنین روزهایی همگان تصور می کنند که شرایط خوب است و هیچ مشکلی در سطح کشور وجود ندارد. ما بایستی در کنار نقاط قوت موجود، به بررسی چالش ها و مشکلات در سطح جامعه نیز بپردازیم و باید در کنار یکدیگر به حل معضلات کمک کنیم. متاسفانه در بستر عمومی جامعه ایرانی دچار مشکلات اساسی و جدی هستیم و شاهدیم که به جای مطالبه مسائل عمومی و کمک به هم نوعان خود، بیشتر به دنبال مسائل و منافع شخصی و گروهی و جناحی هستیم که همین امر بر مشکلات جامعه می افزاید که یکی از آن ها حضور زنان در زندان است. گزارش های بسیار تکان دهنده ای در همین زمینه مطرح شده است که میزان جرم و حضور زندانیان زن به شدت افزایش پیدا کرده و لذا می توانیم با برگزاری چنین پویش هایی کمک کنیم تا زنان کمتری در زندان باشند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: لازم است که از شهرداری منطقه ۵ و همه دست اندرکاران برگزاری این پویش مردمی ارزشمند، اعم از خیرین،هنرمندان،جوانان،بانوان و ورزشکاران تشکر کنم که در این مشارکت اجتماعی فراگیر که رسالت همه ما می باشد، بتوانیم شاهد آزادی تعداد قابل توجهی زندانیان زن در تهران باشیم. البته باید به کارآفرینی که مهم ترین رسالت ما می باشد نیز توجه کنیم و نباید نگاه سلبی به دستفروشان داشته باشیم که در شهرداری تهران و شورای شهر برای ساماندهی دستفروشان اقدام بزرگی انجام داده ایم.

سپس جمع آوری مبالغ از خیرین حاضر در مراسم آغاز شد و محمود کلهری از حاضرین در سالن درخواست نمود تا مراسم گلریزان به دلیل فضای بسته و شرایط موجود در خارج از سالن برگزار شود. اما در مهم ترین بخش این پویش، پیروز حناچی شهردار تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بسیار خوشحالم که همه خیرین تلاش دارند تا سهمی در این اتفاق داشته باشند و در ادبیات داریم که صدها فرشته بوسه بر آن دست می زدند کز کار خلق یک گره بسته باز کنند.

ایشان ادامه داد: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. روزهای سخت و باشکوهی را پشت سرگذاشتیم. جای امام و شهدا در بهار آزادی خالی است. علیرغم تمام سختی هایی که پشت سر گذاشتبم، انقلاب ما یکی از آرام ترین انقلاب ها بود. به این معنا که اگر به انقلاب های مشابه در چند صدسال اخیر مثل انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر نگاه کنیم، انقلاب اسلامی در مقایسه با آنان بسیار مسالمت آمیز بوده است. در انقلاب فرانسه ظرف چند روز قبر پنجاه و سه پادشاه را کندند و اشیا موجود در آن را در آورده و ذوب کرده و تبدیل به گلوله کرده و تعداد زیادی از کلیساها را به دلیل همکاری با حکومت از بین بردند. بخش عمده ای از میراث فرهنگی فرانسه در انقلاب آن از بین رفت و شاید حضور برخی از سازمان های بین المللی همچون یونسکو، شرمندگی ناشی از این اتفاق در فرانسه بوده باشد.
شهردار تهران در تاکید این مساله افزود: ما آیه ای در قران در سوره آل عمران آیه ۹۲ داریم که بیان می کند هر کسی از دنیا می رود، در آن دنیا به خدا می گوید مرا برگردان به دنیا شاید من عمل صالحی انجام دهم. لذا این جلسات برای شرکت در امر خیر، فرصتی است که در دنیای دیگر آرزوی آن را می کشیم و خداوند در قرآن به تمام بندگان این مساله را به صورت عمومی اشاره کرده است و انشاا.. هرقدمی که در این امر خیر و در قدم بازگشایی گره از مشکلات یک انسان برمی داریم، مورد لطف خداوند قرار گیرد.

پیروز حناچی در پایان گفت: از همکاران در منطقه پنج، اعضای شورای شهر، ورزشکاران و شخصیت های اجتماعی و هنری حاضر در مراسم تشکر می نمایم که توانستند سال گذشته ۳۵ مادر و امسال هدفگذاری شده که ۵۰ مادر برای جرایم غیر عمد را آزاد کنند. همچنین تشکر می کنم از همکاران در قوه قضاییه که این فرصت را فراهم کردند و امیدوارم ذخیره خیرو آخرت باشد.
یکی از بخش های جالب این مراسم، اهدای ۵ سکه بهاز آزادی از جانب مادری بود که در این امر خداپستدانه شرکت نموده و در بخش دیگری از مراسم نیز از بانوان فعال در حوزه اجتماعی شورایاری های منطقه پنج شهرداری تهران تشکر و قدردانی به عمل آمد.

لازم به ذکر است دومین پویش مردمی آزادی مادران زندانی تا تاریخ بیست و دوم بهمن ماه ادامه دارد و شهروندان و خیرین گرامی می توانند مبالغ خود را به شماره حساب اعلامی واریز نمایند.

شماره حساب: ۰۱۰۵۶۹۵۹۷۲۰۰۵ بانک ملی شعبه شهرری(شعبه۲۳۷)

شماره کارت: ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۸۲۰۳ به نام انجمن حمایت از ایرانیان

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.