×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 36 خبر

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، روح‌الله حسین‌زاده مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی با اعلام این خبر گفت: در عصر پزشکی جهانی که سفرهای بین‌المللی و اطلاعات آنلاین پزشکی به راحتی در دسترس عموم است، توریسم سلامت مسئله‌ای مهم هم برای سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی ملی و هم از دیدگاه بهداشت جهانی امری ضروری است. شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی در این زمینه پیشگام شده است و اقدام به راه‌اندازی سامانه‌های جامع در زمینه گردشگری سلامت کرده است.
او افزود: سامانه جامع گردشگری سلامت با هدف ایجاد مکانیزم هوشمند برای تسهیل امور گردشگران خارجی سلامت و ذی‌نفعان اعم از دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز درمانی دارای مجوز پذیرش بیماران خارجی(IPD)، کادر درمان طراحی و ایجاد شده است. 
حسین‌زاده ایجاد پنجره واحد الکترونیکی دستگاه‌‌های دارای نقش در ارائه خدمات گردشگری سلامت شامل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امورخارجه و وزارت کشور را از ویژگی‌های این سامانه عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی ادامه داد: شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی با همکاری معاونت گردشگری و جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت و با جلب مشارکت بخش خصوصی زیرساخت‌های لازم برای تحقق این مهم را فراهم کرده است.
حسین‌زاده با اشاره به رونمایی این سامانه در بهمن ماه سال جاری و همزمان با شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از راه‌اندازی آن در نیمه دوم فروردین سال ۱۴۰۲ خبر داد.
او ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این سامانه پیشرفته بسیاری از چالش‌های موجود در حوزه گردشگری سلامت مرتفع و موجب ارتقای سطح خدمات و درنتیجه رضایت‌مندی گردشگران خارجی شود.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.