×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ریل‌گذاری مسیر توسعه، توسط نگین انگشتری صنعت شوینده ایران

به گزارش خط اقتصادی، مسیری که شپاکسا در طول سال‌های فعالیت خود دنبال کرد همان شعار «پاکسان، به کیفیت خانواده می‌اندیشد» بود که اکنون با توجه به رضایت حداکثری ذی‌نفعان و مصرف‌کنندگان محصولات این موضوع قابل مشاهده است.

شرکت پاکسان که در سال مالی جاری توانست حدود ۲۶۶ میلیارد تومان سود کسب کند، رویکرد خود را در برنامه‌های سال ۱۴۰۳ در حرکت به سمت تولید و فروش حداکثری محصولات صنعتی قرار داده است. مجموعه پاکسان بنا دارد تا با ریل‌گذاری توسعه قطار پیشرفت و عمل به شعار «ما می‌توانیم» بر نگین انگشتری صنعت شوینده بدرخشد. به همین منظور، شپاکسا درنظر دارد تا از طریق بهره برداری بهینه ظرفیت‌های تولید، اصلاح قیمت‌های محصولات داخلی به‌نفع تولید و مصرف‌کنندگان و افزایش سرمایه ۳۳ درصدی از محل انباشته این مهم را به انجام برساند.

شرکت پاکسان افزایش سرمایه از ۹۲۲ میلیارد تومان به ۱۲۳۰ میلیارد تومان را برای سال مالی جدید مصوب کرد تا از این طریق تمام ظرفیت ها و امکانات‌ را در این مسیر توسعه‌ای و تحقق اهداف عالی شپاکسا به کار بگیرد.

مدیرعامل شرکت پاکسان براساس تجربیاتی که طی سه دهه فعالیت در این صنعت به دست آورده است، قیمت گذاری دستوری، محدودیت های موجود در تخصیص و بازگشت ارز و سختگیری گمرک در ترخیص مواد اولیه را از مشکلات اساسی این صنعت عنوان می‌کند.

البته، مدیرعامل پاکسان با نگاهی مثبت و نگرشی دقیق، قیمت مناسب حامل های انرژی در کشور را در مقایسه با سایر کشورها یک فرصت مناسب می‌داند که می‌تواند به عنوان یک راهگشای صنعت شوینده و به‌ویژه تولید پودر لباسشویی به کار گرفته شود.

این نوع نگرش شناخت از چالش‌ها و مشکلات و همچنین فرصت‌های پیش‌رو از طرف مدیریت این شرکت موجب شد تا شرکت پاکسان که در سال جاری از محصولاتی به صرفه در میزان مصرف و قیمت و سازگار با محیط زیست رونمایی کرد، به منظور توسعه مناطق صادراتی و حضور در بازارهای جدید اقداماتی موفق را در جذب این بازارها به انجام برساند.

اقداماتی از قبیل تغییر در طراحی و بسته‌بندی، تبلیغات به هنگام در مسیر شناسایی ویژگی‌های محصول و پودر سال نو میلادی از جمله این برنامه ها بود که در مسیر جذب بازارهای جدید توانست به بازارهای آفریقایی و کشورهای همسایه ایران دست پیدا کند.

شرکت پاکسان در سال ۱۴۰۲ اقدام به رونمایی از ۲ محصول کرد که به دلیل بسته‌بندی جذاب و ویژگی‌های ذکر شده، در بیش از ۲۰ کشور دنیا جایگاه ویژه‌ای را در جامعه آنها به دست آورده است. سطح کیفیت کالاهای تولیدی و سایر فرایندهای سازمانی منطبق با آخرین استانداردها و به‌روزترین دستاوردهای نظام ارزیابی و بازبینی شیوه های مدیریتی در شرکت پاکسان موجب شد تا این شرکت موفق به اخذ گواهینامه‌های بین المللی استاندارد مدیریتی از SGS IRAN شود.

گفتنی است؛ براساس آمار ارائه شده در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت، شپاکسا توانست فروش ۹۷ هزار تنی در سال مالی گذشته را محقق کند. موفقیت‌هایی که زمینه برنامه‌ریزی جدی و هدفگذاری برای تولید ۱۴۰ هزار تن، پیش بینی فروش ۴۴۳۹۶ میلیارد ریالی در بازار داخل و فروش ۹۱۹۳ میلیارد ریالی از بازارهای صادراتی تا پایان سال مالی جاری (۲۰۲۴) شد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.