×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سید محمد ناظم رضوی گفت: با توجه به قدمت ۸۰۰۰ ساله شهرری و وجود آثار تاریخی و مذهبی، در راستای ضرورت حفظ و نگهداری این آثار و هویت فرهنگی و مذهبی ری و ارتقاء و توسعه زیرساخت ها و رونق فعالیت های گردشگری و به منظور ایجاد تعامل با سازمانهای متولی، تشکیل ستاد مدیریت حفظ و نگهداری و بهره برداری از آثار تاریخی در دستور کار قرار گرفت.

🔺ناظم رضوی با اشاره به اینکه در این جلسه شرح وظایف کمیته های ستاد فوق بررسی شد گفت: انجام مطالعات میدانی برای ایجاد موزه در این منطقه و پیشنهاد پروژه احداث موزه در قلعه گبری با هماهنگی میراث فرهنگی و آستان حضرت عبدالعظیم(ع) بررسی شد.

او با اشاره به پیش بینی پروژه های ساماندهی اطراف چشمه علی،موزه قلعه گبری، پوشش سقف بخشی از بازار قدیم ری، ساماندهی جنگل کاری بی بی شهربانو، ساماندهی کارخانه سیمان ری و ساماندهی و بهسازی اطراف دژ رشکان افزود: به منظور توسعه و گسترش فعالیت های گردشگری در محدوده آثار تاریخی می بایست هماهنگی لازم بین بخشی سازمان میراث فرهنگی، آستان حضرت عبدالعظیم(ع) و شهرداری منطقه انجام شود.

🔺ناظم رضوی با اشاره به اجرای طرح پروژه مجموعه فرهنگی و تاریخی بی بی شهربانو ادامه داد: با توجه به پیش بینی انجام شده برای تبدیل این پروژه به مجموعه فرهنگی و گردشگری، در این جلسه بررسی دسترسی این مجموعه به اتوبان امام علی در دستور کار معاونت های عمران،شهرسازی و ترافیک قرار گرفت.

🔺او با اشاره به اهمیت اثر تاریخی چشمه علی در جذب گردشگر اظهار داشت:با توجه به بازدید گردشگران شهرهای مختلف و شهروندان ساکن ری از اثر تاریخی چشمه علی، مقرر شد آسیب پذیری گردشگران و ساکنین محله چشمه علی از جنبه های مختلف کالبدی، فرهنگی و ایمنی احصاء و راهکارهای اصلاحی از سوی اداره میراث فرهنگی و شهرداری پیشنهاد شود.

🔺شهردار منطقه با بیان اینکه یکی از پارامترهای توسعه شهرری گردشگری مذهبی و تاریخی است گفت: با توجه به توانائی تبدیل روستاهای مجاور آثار تاریخی و باستانی ری به قطب گردشگری، پیگیری امکان استفاده از این روستاها و لحاظ کردن سیاست های گردشگری در طرح هادی روستا انجام شود.

🔺جلسه ستاد حفظ و نگهداری و بهره‌برداری از آثار تاریخی با حضور شهردار، مشاور و رئیس دفتر شهردار، معاونان برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی،شهرسازی و فنی و عمران و روسای اداره زیباسازی و روابط عمومی منطقه ۲۰،مسئول میراث فرهنگی شهرری، نماینده آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، مسئول و مشاور پروژه مجموعه فرهنگی بام ری برگزار شد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.