×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی به نقل از روابط عمومی این اداره کل، فریدون فعالی روز سه شنبه در حاشیه سفر به شهرستان شهربابک با اشاره به اینکه این شهرستان نامزد عنوان شهر ملی سنگ فیروزه شده است افزود: شهربابک دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی در زمینه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی است به طوری که گردش مالی رشته تراش سنگ فیروزه آن در طول سال به بیش از ۵۰ میلیارد تومان می رسد.

وی با بیان اینکه این شهرستان در زمینه تراش سنگ فیروزه دارای ۶۸ تعاونی و یک اتحادیه است اظهارداشت: در شهرستان شهربابک ۲ هزار هنرمند در این زمینه آموزش دیده اند که ۴۰۰ نفر از آنان نیز بیمه شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تاکید کرد: شهرستان شهربابک قابلیت ثبت به عنوان شهر ملی سنگ فیروزه را دارد.

وی بیان کرد: باید شاخص‌های لازم برای این ثبت اجرا و لحاظ شود تا بتوانیم در تاریخ های ۲۷ تا ۲۹ آذرماه جاری با حضور داوران کشوری زمینه ثبت آن را فراهم کنیم.

فعالی خاطرنشان کرد: طرح اولیه این موضوع تهیه و تدوین شده و امیدواریم بتوانیم با همکاری فرماندار و سایر مسئولان محلی عنوان شهر ملی سنگ فیروزه را از آن شهرستان شهربابک کنیم.

شهرستان شهربابک در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان واقع شده است و از قطب های تولید سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی محسوب می شود..

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.