×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 39 خبر

به گزارش زهرا زیدی – خبرنگار خط اقتصادي، اينترنت وجود ما را زير و رو کرده است. انقلابي در ارتباطات ايجاد کرده است ، تا حدي که اکنون رسانه ترجيحي ما براي ارتباطات روزمره است. تقريباً در هر کاري که مي کنيم ، از اينترنت استفاده مي کنيم. سفارش پيتزا ، خريد تلويزيون ، به اشتراک گذاشتن لحظه اي با يک دوست ، ارسال تصوير از طريق پيام فوري. قبل از اينترنت ، اگر مي خواستيد از اخبار مطلع شويد ، مجبور بوديد صبح هنگام که روزنامه باز مي شود تا دکه روزنامه فروشي برويد و يک نسخه محلي را بخريد که گزارش آن روز گذشته چه بود. اما امروز يک يا دو کليک براي خواندن مقاله محلي خود و هر منبع خبري از هر کجاي دنيا که هر دقيقه به روز باشد کافي است.

اينترنت خود دگرگون شده است. در روزهاي ابتدايي آن – که از منظر تاريخي هنوز نسبتاً جديد است – اين يک شبکه استاتيک بود که براي انتقال بار کوچک بايت يا پيام کوتاه بين دو ترمينال طراحي شده بود. اين مخزني از اطلاعات بود که در آن محتوا فقط توسط رمزگذاران خبره منتشر و نگهداري مي شد. امروز ، با اين وجود ، مقادير زيادي اطلاعات از طريق اين لوياتان الکترونيکي بارگذاري و بارگيري مي شود ، و محتواي آن بسيار متعلق به خود ماست ، در حال حاضر همه ما مفسران ، ناشران و سازندگان هستيم.

در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ ، دامنه اينترنت گسترده تر شد و شامل توانايي هاي فناوري اطلاعات دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتي و بعداً نهادهاي عمومي ، موسسات و شرکت هاي خصوصي از سراسر جهان است. اينترنت رشد چشمگيري داشته است. اين ديگر يک پروژه تحت کنترل دولت نبود ، بلکه بزرگترين شبکه رايانه اي در جهان بود که شامل بيش از ۵۰،۰۰۰ شبکه فرعي ، ۴ ميليون سيستم و ۷۰ ميليون کاربر بود.

اينترنت ديگر فقط به دنبال تبادل اطلاعات نبود؛ اين يک ابزار چندرشته اي پيچيده بود که به افراد امکان ايجاد محتوا ، برقراري ارتباط با يکديگر و حتي فرار از واقعيت را مي داد. امروز ، ما مي توانيم در عرض چند ثانيه داده ها را از يک سر جهان به آن سر ديگر بفرستيم ، ارائه هاي آنلاين ارائه دهيم ، به صورت موازي «دنياي بازي» زندگي کنيم و از تصاوير ، فيلم ، صدا و متن براي به اشتراک گذاشتن زندگي واقعي خود ، هويت اصيل داستان هاي شخصي عمومي مي شوند مسائل محلي جهاني مي شوند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.