×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه تدوین سند تحول راهبردی بانک اظهار داشت: سند تحول استراتژیک بانک مشخص کننده نقشه راه واحدهای بانک است که توسط تیمی منسجم و متشکل از متخصصین بانکی و مدیریتی در حال تدوین است.

وی افزود: روند تدوین این سند مطابق انتظارات و به نحو مطلوب در حال انجام است و پیش بینی می شود اثر برآمده از این فرآیند، اثری کارآمد و قابل دفاع و تاثیرگذار باشد.

شیخ حسینی تاکید نمود: سند تحول راهبردی با تکیه بر سیاست های دولت در حوزه های اقتصادی و اجتماعی و مطابق برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ویژه معاونت تعاون در حال تدوین است و نقش‌آفرینی بانک به عنوان بانک عامل دولت و وزارتخانه در حمایت و تقویت تعاونی‌ها حائز اهمیت است.

این مقام بانکی تصریح کرد: تدوین سند با استفاده از ظرفیت نخبگان بانک و تیم مشاور حائز اهمیت است و پس از تدوین، تصویب و رونمایی سند، آنچه بسیار مهم است اجرای موفق سند و برنامه تحول راهبردی بانک است.

شیخ حسینی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون همانند دیگر اجزای نظام اقتصادی کشور با فرصت ها و تهدیدهای محیطی مواجه است، مهم ترین فرصت بانک حمایت اسناد بالادستی از جمله سیاست های اصل ۴۴ از توسعه بخش تعاون و نیز حمایت های مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار بخش تعاون است.

وی توضیح داد: چنانچه اجزای سازمان در مسیر تحقق برنامه تحول راهبردی و هماهنگ با هم و مطابق هم افزایی حرکت نمایند تحقق چشم انداز و اهداف مندرج در برنامه امکان پذیر است و اگر واحدها مطابق راهبردها و برنامه عملیاتی این سند عمل ننمایند، تضمینی برای تحقق اهداف وجود نخواهد داشت.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: بانک برنامه های زیرساختی مهمی در حوزه های فناوری و سرمایه انسانی برای تحول واقعی در نظر گرفته است و برنامه استعدادیابی با همکاری موسسه آموزش عالی بانکداری ایران برای شناسایی و رشد حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر از پرسنل جوان بانک به منظور ارتقای مهارت و دانش تخصصی مالی و بانکی به مراحل اجرایی رسیده است.

در ادامه وحید خاشعی استاد دانشگاه علامه طباطبایی، صاحب نظر و خبره مدیریت راهبردی و از مدیران شبکه بانکی کشور گفت: بانک توسعه تعاون در تدوین و اهمیت دهی به سند راهبردی بانک پیشرو شبکه بانکی است و این بانک علاوه بر آن که تحول مدیریتی داشته است، نظام برنامه ریزی و اجرایی بانک نیز در مسیر تحول، ارتقا و بهبودی قرار گرفته است.

وی افزود: از مزایای تدوین سند و برنامه تحول راهبردی بانک توسعه تعاون این است که با بهره مندی از دانش و تخصص مدیران بانک و مبتنی بر قابلیت های نهادینه شده سازمان در حال انجام است و تبدیل به زبان گویا و خرد جمعی سازمان می شود.

کریم میرزاخانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون در ادامه مراسم گفت: سبد محصولات و خدمات رقابتی، مدیریت ریسک کسب و کار، رعایت الزامات قانونی و حقوقی بیرونی، بهبود کیفیت اطلاعات مالی، توسعه فرهنگ ارائه خدمات مشتری محور، بهینه سازی فرآیندهای داخلی و بهینه سازی هزینه های عملیات داخلی و نوآوری در محصولات و کسب و کار از جمله محورهایی است که در تدوین اهداف سند مد نظر قرار گرفته اند.

در ادامه حسین سرین دبیر کارگروه تدوین سند تحول راهبردی بانک توسعه تعاون گفت: برای تدوین سند، کارگروه های مختلفی متشکل از مدیران ستادی و اجرایی بانک مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: این کار گروه ها مراحل ارزیابی استراتژی‌ها، ارزیابی اهداف سازمانی و ارزیابی ریسکهای سازمانی را در دستور کار قرار داده اند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.