×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش محمد تقي عليجاني – خبرنگار پایگاه خبری خط اقتصادي، کامپيوترها در آموزش براي اهداف مختلفي استفاده مي شوند. دانش آموزان از استفاده از آنها به عنوان ابزار و منابع براي جمع آوري اطلاعات سود مي برند. معلمان نيز از آنها به عنوان ابزاري براي کمک به جمع آوري داده هاي پيشرفت دانش آموز يا جمع آوري فعاليت ها و منابع آموزشي براي دانش آموزان خود استفاده مي کنند.

۱- عملکرد

استفاده دانش آموزان از رايانه در آموزش در چند دهه اخير به طور چشمگيري افزايش يافته است. دانش‌آموزان در هر سني از رايانه‌ها براي جستجوي مواد تحقيقاتي، توليد پروژه‌ها و ارائه‌هاي رسانه‌اي و چندرسانه‌اي و همچنين کارهاي کلاسيک مانند پردازش کلمه استفاده مي‌کنند. معلمان از رايانه براي پردازش نمرات، تجزيه و تحليل و وارد کردن داده‌هاي پيشرفت دانش‌آموز، همکاري با همسالان، شبکه‌سازي با يکديگر و انتقال اطلاعات به دانش‌آموزان خود استفاده مي‌کنند. بسياري از مدارس در کشورهاي در حال توسعه به رايانه دسترسي ندارند و داده هاي موفقيت آنها منعکس کننده نبود آنها است. کامپيوترها نيازي حياتي در زمينه آموزش براي انتشار و جذب حجم وسيعي از اطلاعات بين تعداد زيادي از مردم دارند.

۲- ويژگي

دانش‌آموزان در مدارسي که فناوري در آنها رايج است و به راحتي در دسترس است، به کلاس‌هاي فناوري، تجارت، طراحي گرافيک و بسياري ديگر دسترسي دارند. اين کلاس‌ها بدون کامپيوتر امکان‌پذير نيستند و درهايي را به روي مسيرهاي شغلي و تحصيلي مختلف مي‌گشايند که ممکن است بدون تجربه اوليه در اين زمينه‌ها دنبال نشوند. دانش‌آموزان ابتدايي از رايانه براي آشنايي با مهارت‌هاي اوليه رايانه مانند پردازش کلمات استفاده مي‌کنند که در طول تحصيل و بزرگسالي به آنها کمک مي‌کند. مربيان از فناوري رايانه با نرم افزار گفتار براي کمک به آموزش زبان دوم و کمک به درک مطلب استفاده مي کنند. بسياري از مناطق مدرسه داده هاي پيشرفت دانش آموزان را با استفاده از رايانه براي وارد کردن و پردازش نمرات آزمون و گزارش نمره تجزيه و تحليل مي کنند.

۳- ملاحظات

شبکه جهاني وب همه چيز را از تلفن گرفته تا تلويزيون کامپيوتري کرده است. براي به دست آوردن يک مزيت رقابتي، دانش آموزان امروزي بايد با مهارت هاي کامپيوتري و پياده سازي آشنا شوند. بسياري از برنامه‌هاي آموزشي پيشرفته شامل دوره‌اي در برنامه درسي و آموزش فناوري هستند. براي دانش آموزان و معلمان ضروري است که با استفاده از رايانه براي جمع آوري و توزيع اطلاعات راحت و آشنا باشند. همچنين استدلال شده است که دانش‌آموزان مدرن به سادگي علاقه‌اي به کلاس درسي که استفاده از فناوري رايانه را در بر نمي‌گيرد، حفظ نمي‌کنند، خواه ارائه‌هاي پاورپوينت ، وب‌سايت‌هاي چندرسانه‌اي براي اطلاعات کلاس، يا انجمن‌هاي وب براي به اشتراک گذاشتن محتوا و ايده‌ها. رايانه ها آنقدر بخشي از زندگي روزمره ما شده اند که آموزش ديگر نمي تواند علاقه کساني را که از رايانه براي سرگرمي يا اطلاعات خارج از مدرسه استفاده مي کنند حفظ کند.

۴- جلوه ها

رايانه‌ها با فراهم کردن دسترسي سريع به اطلاعات و مجموعه مهارت‌هايي که ممکن است با استفاده از روش‌هاي سنتي زمان بيشتري طول بکشد، براي دانش‌آموزان مفيد است. دانش آموزان نيازي به ناديده گرفتن حوزه هاي قدرت خود يا نياز به بهبود با دسترسي آسان به نمرات و اطلاعات پيشرفت ندارند. معلمان از رايانه‌ها براي وارد کردن سريع و آسان نمرات و داده‌هاي دانش‌آموز در برنامه‌هايي استفاده مي‌کنند که درصدها و نمرات را به طور دقيق و پيوسته محاسبه مي‌کنند. وزن دادن به نمرات ديگر مربوط به دقت رياضي معلم نيست، بلکه ورودي صحيح است تا کامپيوتر بتواند کار خود را در محاسبه نمرات به درستي انجام دهد. پيشرفت دانش آموزان با ارائه بازخورد به موقع و دقيق از طريق استفاده از شبکه هاي کامپيوتري و برنامه هاي درجه بندي مبتني بر وب افزايش مي يابد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.