×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش اقتصاد و تجارت به نقل از شاتا، محمدرضا کلامی در نشست خبری قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزیر صمت در خصوص تنظیم بازار برخی کالاها بیان کرد: به عنوان نمونه در مورد جوجه یک‌روزه دولت برای جلوگیری از نوسان قیمت بر اثر عدم تولید، مجبور است نرخ را کنترل کند.

وی ادامه داد: مثلاً در مقطعی نرخ جوجه یکروره ۲۴۰۰ تومان بود ولی در بازار با قیمت زیر ۲۰۰۰ تومان جوجه یکروزه را از تولید کننده می خریدند که این موضوع سبب دلزدگی تولیدکننده برای تولید شد و اثرش ۴۵ روز دیگر در بازار خود را نشان داد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت در مورد شکر نیز گفت: تولید داخلی ناشی از چغندر قند در حال عرضه به بازار است و این وضعیت شکر را بهبود می بخشد.

کلامی با بیان اینکه مصرف شکر کشور ۲ و نیم میلیون تن برآورد شده است، افزود: از این میزان ۱.۶ میلیون تن تولید داخل است و بقیه از محل واردات تامین باید شود.

وی در خصوص کاغذ نیز اضافه کرد: عدد ۸۰ میلیون دلاری واردات کاغذ با ارز ۴۲۰۰ را در بازار رصد و پایش می کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت در مورد گوشت نیز گفت: قیمت گوشت منجمد گوساله در بازار از ۵۰ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان است، گوشت گرم از ۷۰ هزار تومان تا ۹۵ هزار تومان در بازار عرضه می شود و قیمت گوشت گوسفندی از ۸۰ هزار تومان تا ۱۲۰ هزار تومان است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت بیان کرد: حوزه صنعت، معدن و تجارت بالای ۴۵ درصد در اقتصاد کشور سهم دارد و تلاش می‌کنیم که سهمش از تسهیلات مرتیط با واحدهای تولیدی هم به همین مقدار باشد.

کلامی اضافه کرد: اکنون سهم در نظر گرفته برای ما از کل تسهیلات ارایه شده در کشور ۳۰ درصد است.

وی با اعلام اینکه از نظر تأمین کالاهای اساسی مشکلی نداریم، گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران در این شرایط می توانند کمک خوبی برای ایجاد آرامش در بازار به ما بکنند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.