×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی ؛ بانک تجارت با کاهش هزینه های عملیاتی و تلاش برای ارائه خدمات تاثیرگذار به مشتریان و جلب رضایت آنان در جهت سودآوری، مهمترین راهبرد خود را در سال جاری بر ارائه خدمات مطلوب و قابل قبول با حداقل امکانات قرار داده است تا بتواند عملکردی مطلوب و درخشان همانند گذشته از خود برجای بگذارد.

بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بانک تجارت طی سال ۱۴۰۱ در چارچوب عمل به شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» رتبه نخست را در ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان به دست آورد.

مجموع تسهیلات پرداختی بانک تجارت از سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۱ با طی کردن روندی صعودی به ۴۷۸ فقره و جمعاً بیست و چهار هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال بالغ شده است. در بخش تعهدات نیز بانک تجارت با مجموع ۱۸۳۰ فقره و جمعاً شصت‌و‌یک‌هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال، فاصله‌ای معنادار با سایر بانک‌های کشور دارد.

براساس این گزارش، بانک تجارت در سال جاری تحقق شعار و منویات رهبر معظم انقلاب در رشد تولید و مهار تورم را با حمایت‌های تسهیلاتی از کسب و کارهای کوچک و بزرگ و تولیدکنندگان را در دستور کار خود قرار داده است.

براساس این گزارش، در نمودار تراز عملیاتی (سود تسهیلات منهای سود سپرده) فروردین ۱۴۰۲، وتجارت تراز ۱۲۹۷میلیارد تومانی در عملکرد فروردین به ثبت رساند که ۲۲۰ درصد رشد نسبت به فروردین سال گذشته داشته است. بانک تجارت در فروردین ۴۹۰۱۴ میلیارد ریال سود تسهیلات اعطایی و ۳۶۰۴۰ میلیارد ریال سود پرداختی به سپرده کسب کرده است.

طبق آخرین آمار اردیبهشت ۱۴۰۲ از عملکرد بانک‌ها در بورس، بانک تجارت با حدود ۶۱۰ هزار میلیارد تومان در رتبه دوم جذب سپرده قرار دارد. «وتجارت» در سال‌های اخیر عملکرد قابل‌توجهی را به نمایش گذاشته و ازجمله بانک‌های برتر در بین بانک‌های ایرانی اعم از دولتی، خصوصی، بورسی و تجاری بوده و هرگز از گروه پنج بانک برتر ایرانی خارج نشده است.

این بانک همواره احترام به مشتریان را سرلوحه ارائه خدمات مالی و پولی و رفتار کارکنان خود قرار داده است و در این مسیر با به روز کردن سیستم آموزشی کارکنان خود برمبنای آخرین تحولات آموزشی در نظام بانکی سعی دارد با اجرای دقیق برنامه‌های حول محور مشتری‌مداری در سال ۱۴۰۲ گام‌های اساسی را در مسیر توسعه بر دارد.

علاوه بر این با درنظر گرفتن فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت اجتماعی در کنار مشارکت در پروژه‌های توسعه‌ای و سودآور قصد دارد با جدیتی بیشتر از قبل حمایت‌های مالی خود را از طرح‌های عام‌المنفعه و همچنین پرداخت وام‌های تکلیفی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه را ادامه و ارتقاء دهد.

بانک تجارت که در سال گذشته، با اعطای ۱۲۴ هزار و ۱۲۷ فقره وام ازدواج و ۸۹ هزار و ۹۵۴ فقره تسهیلات فرزندآوری از مهمترین بانک‌های حامی ازدواج در کشور لقب گرفت، سال ۱۴۰۲ را با پرداخت ۸۰۰ فقره تسهیلات ازدواج و ۴۳۴ فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان در فروردین ماه آغاز کرد.

برنامه‌های فناورمحور بانک تجارت در راستای ارائه خدمات سهل و آسان به صورت کاملا غیرحضوری از جمله اقدامات شایسته این بانک در سال ۱۴۰۱ بوده است که در سال جدید هم با مشارکت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان جوان ایرانی بیش از پیش ادامه خواهد داشت.

در این راستا «تندیس تاثیرگذاران تامین مالی نوآوری و فناوری کشور» به دلیل حضور موثر دراکوسیستم نوآوری کشور و تعامل و مشارکت سازنده با استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها در زنجیره ارزش بانک به بانک تجارت اعطا شد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.