×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند

به گزارش روابط عمومی شرکت شهروند، داود قربانیان درباره اقدامات مجموعه شهروند برای استفاده کمتر از نایلکس گفت: تمام کیسه های استفاده شده در فروشگاههای شهروند کیسه‌های زیست تخریب‌پذیرهستند. همچنین با آموزش ترویج فرهنگ کاهش مصرف پلاستیک به صندوقداران و کارکنان فروشگاهی، متناسب با میزان خرید و نیاز مشتریان به آنان کیسه داده می‌شود که این امر توانسته تا حدود زیادی به کنترل مصرف نایلکس در فروشگاهها کمک کند.

مدیرعامل شرکت شهروند همچنین با اشاره به افزایش ۱۳ فروشگاه جدید شهروند و افزایش ۸ برابری تعداد فروشگاههای مجازی این مجموعه تصریح کرد: علی‌رغم این میزان توسعه شعب جدید و افزایش خدمات و تعداد مشتریان شهروند، میزان مصرف کیسه‌های پلاستیکی نه تنها افزایش پیدا نکرده بلکه با نظارت بر نحوه مصرف به صورت موثری کنترل شده است.

وی ادامه داد: متناسب با حجم خرید و گنجایش کیسه‌های مصرفی، ابعاد کیسه‌ها را از سایز بزرگ به متوسط کاهش داده و در کنار آن کیسه‌های کوچکتری نیز در اختیار مشتریان قرار دادیم که در نهایت منجر به مصرف بهینه نایلکس شد.

داود قربانیان با اشاره به گرامیداشت هفته زمین پاک، طی هفته اول اردیبهشت ماه و تاکید بر نقش موثر مردم، در انجام مسئولیت‌های اجتماعی و کاهش مصرف نایلکس افزود: از طریق تلویزیون‌های نصب شده در فروشگاههای شهروند در خصوص استفاده کمتر از نایلکس فرهنگ‌سازی های لازم صورت می‌گیرد و همچنین در طرح‌های زیست محیطی همچون صندوق سبز، امتیاز ویژه‌ای برای مشتریانی که در هنگام خرید از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنند در باشگاه مشتریان شهروند لحاظ می‌شود.

وی با اشاره به طرح ویژه زیست محیطی صندوق سبز که با مشارکت کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران و اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران در شعب منتخب شهروند برگزار شد گفت: در این طرح به مشتریانی که با مراجعه به صندوق سبز فروشگاه شهروند از کیسه‌های پارچه‌ای برای خرید استفاده می‌کردند جوایز نقدی اهدا شد و خوشبختانه این طرح راهکار خوبی بود که استقبال فعالان محیط زیست نیز روبرو شد.

وی با بیان اینکه بحث مصرف کیسه‌های پلاستیکی به یک بحران اجتماعی و جهانی تبدیل شده گفت: پلاستیک‌ها نه تنها محیط زیست را تهدید می‌کند بلکه به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم وارد زنجیره غذایی می‌شوند و سلامت انسان را نیز به خطر می‌اندازند و باید با با تغییر رفتار مصرف، استفاده بی‌رویه از پلاستیک را کنار بگذاریم. فروشگاههای شهروند همواره سعی دارد تا همسو با سیاست‌های سلامت محور شهرداری تهران در کاهش مصرف نایلکس سهم موثری داشته باشد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.