×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی یعقوب گویلیان در بیجار از تملک کامل خانه تاریخی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این ساختمان تاریخی متعلق به وارث مرحوم میراحمد خان‌احمدی، خریداری و سند آن به نام اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زده شد.

وی افزود: این بنا پس از یک وقفه ۵ ساله، با صرف اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به منظور حفاظت، نگهداری و یا تعیین کاربری، سرانجام به تملک این اداره درآمد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان خاطرنشان کرد: بنای تاریخی خان‌احمدی به شماره پلاک ثبتی ۱۴۸ اصلی دارای ۳۳۰ مترمربع مساحت، از جمله خانه‌های با ارزش و تاریخی شهرستان بیجار است که در مرکز شهر و در ضلع غربی بازار سنتی قرار دارد.

وی گفت: به‌منظور آزاد سازی عرصه تپه و ایجاد راه دسترسی، زمین جوار تپه تاریخی قلعه بالا در مرکز شهر بیجار نیز خریداری و سند آن به نام اداره زده شد. گویلیان با بیان اینکه این بنا در دوره قاجاریه ساخته شده است، گفت: پرونده ثبتی بنای تاریخی خان‌احمدی به دبیرخانه شورای ثبت کشور ارسال شده و امیدواریم با ثبت این بناها در فهرست آثار ملی کشور، گامی مهم در پیشبرد اهداف سازمانی برداشته شود.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.