×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فراخوان نخستین جشنواره «اردیبهشت تئاتر» در منطقه آزاد اروند منتشر شد

دبیر نخستین جشنواره اردیبهشت تئاتر ضمن اعلام این خبر با بیان اینکه اردیبهشت فصل تئاتر در کشور محسوب می شود، اظهار داشت: با توجه به اهمیت و سابقه شهرستان های آبادان و خرمشهر در صحنه تئاتر، پس از مدت ها وقفه در راستای حفظ این هنر فاخر در منطقه، بخش خصوصی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان اقدام به برگزاری نخستین جشنواره «اردیبهشت تئاتر» در منطقه آزاد اروند، نموده است.

مهدی پرویش نقش اثرگذار تئاتر در ابعاد فرهنگی و اجتماعی جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: نسل امروز باید عرصه ای برای بیان احساسات و عواطف خود در مقابل کنش های جامعه در بستر فرهنگی و هنری داشته باشد که این خود رسالت مهمی را بر دوش نسل گذشته می گذارد تا مسیر را با وجود همه سختی برای آنها هموارتر کند.

وی در توضیح بخش های مختلف و شرایط شرکت در این جشنواره، افزود: جشنواره اردیبهشت تئاتر از چهار بخش صحنه ایی، خیابانی، اجرا خوانی و پرفورمنس تشکیل شده و شرایط شرکت در جشنواره عبارت است از ۱- هر کارگردان تنها مجاز به ارائه یک اثر در هر بخش از جشنواره خواهد بود۲- انتخاب متن نمایشی از آثار ادبی خارجی بلامانع است۳- تکمیل و ارائه فرم جشنواره ۴- ارائه مجوز کتبی از نویسنده یا ناشر ۵- نسخه تایپ شده از نمایشنامه و یا طرح اثر با فرمت word ۶- نسخه فیلم با کیفیت مطلوب از اجرای نمایش

پرویش در بخش دیگری از سخنانش، خاطرنشان کرد: جوائز جشنواره نیز بر این اساس خواهد بود که در هر بخش به برگزیدگان لوح تقدیر به همراه جوایز نقدی تعلق می‌گردد و همچنین از گروه‌های برگزیده جهت اجرا در سالن تئاتر شهر آبادان حمایت می‌شود.

وی در خصوص نحوه ارسال آثار، توضیح داد: شرکت کنندگان می بایست در فرم درخواست حضور در جشنواره مواردی همچون؛ اسم نمایش، کارگردان، نویسنده و مدت زمان، تعداد بازیگران و عوامل را قید کنند.

دبیرنخستین جشنواره اردیبهشت تئاتر ادامه داد: سرپرست گروه های نمایشی نیز در تکمیل فرم درخواست با ارائه مشخصات فردی نظیر نام، نام خانوادگی، شماره ملی، نام شهرستان و شماره تماس اقدام به تقاضای شرکت در هر یک از بخش های مورد نظر جشنواره کرده و با ارائه متن نمایشنامه به صورت word و فیلم اثر با کیفیت مطلوب فرم مذکور را از سه طریق؛ تلگرام و یا واتساپ، به صورت پستی و یا حضوری به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

گفتنی است آخرین مهلت ارسال آثار جهت شرکت در جشنواره ۱۲ اردیبهشت، اعلام نتایج بازبینی ۱۴ اردیبهشت و برگزاری جشنواره ۱۶ الی ۲۰ اردیبهشت ماه خواهد بود.

آدرس دبیرخانه نخستین جشنواره اردیبهشت تئاتر، آبادان پارک معلم ابتدای خیابان ۱ احمدآباد تئاتر شهر آبادان شماره تماس جهت هماهنگی و ارتباط در واتساپ ۰۹۳۶۵۲۸۱۷۸۰

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.