×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

منطقه ۵ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در شمال و شمال غرب کلان‌شهر تهران واقع شده و از شمال به رشته‌کوه البرز، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری و میدان آزادی، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و از غرب به منطقه ۲۲ شهر تهران و استادیوم آزادی دسترسی دارد.

مساحت این منطقه پنج هزار و ۴۲۰ هکتار است و تعداد قابل توجهی از بوستان‌ها هم‌چون بوستان جوانمردان، بوستان ارم و پارک جنگلی کوهسار را در خود جای داده‌است.

به‌منظور آگاهی از فعالیت‌ها و سیاست‌های شهرداری منطقه ۵ در دوره جدید مدیریت شهری، با احسان شریفی شهردار منطقه ۵ به گفتگو نشستیم که در ادامه مشروح این گفتگو را می‌خوانید.

احسان شریفی در خصوص ابرچالش‌های موجود در منطقه ۵ گفت: از حیث حکمرانی می‌توان گفت که مسئول یک منطقه شهردار آن منطقه است؛ عموماً به این صورت است که همه دستگاه‌ها در سطح منطقه با شهردار آن منطقه کار دارند و در سطح استان تهران هم همه دستگاه‌ها با شهرداری تهران کار دارند.

ابرچالش اصلی عدم هماهنگی است

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه بر اساس مصوبه دولت سازندگی شهردار هم‌تراز وزیر است، عنوان کرد: ابرچالش اصلی ما این است که ارکان یک منطقه با هم هماهنگ نیستند. به عبارت دیگر؛ هر کدام تابع دستگاه خود هستند. به‌طور مثال در حوزه توسعه زیرساخت‌ها آب و فاضلاب یا گاز هیچ‌گاه کار خود را با ما هماهنگ نمی‌کنند. در حوزه فرهنگ نیز به همین شکل است و سایر نهادهای فرهنگی، اصلاً با ما همکاری نمی‌کنند و حتی در سطح ملی نیز نمود دارد و این همان ابرچالشی است که ناشی از مدیریت واحد شهری است.

وی اظهار کرد: شهرداری به آموزش و پرورش سرویس می‌دهد اما معلوم نیست که آموزش و پرورش آیا شهروند مناسب جمهوری اسلامی و مناسب و یک شهروند مسئولیت پذیر در شهر تربیت می‌کند یا خیر.

عدم وجود مدیریت واحد شهری حلقه مفقوده مدیریت شهری است

شریفی عدم وجود مدیریت واحد شهری برای ایجاد هماهنگی در میان دستگاه‌های مختلف را حلقه مفقوده مدیریت شهری دانست و گفت: عدم وجود یک رکن هماهنگ‌کننده در میان دستگاه‌های مختلف ابرچالش اصلی مدیریت شهری محسوب می‌شود.

شهردار منطقه ۵ درآمد را ابرچالش اصلی در بعد اجرایی ذکر کرد و گفت: در حال حاضر موضوع ساخت و ساز به شدت افت کرده و بر اساس تعبیر سیاسی، در طول چهار سال گذشته قفل‌هایی تحت عنوان شفاف‌سازی بر ساخت و ساز زده شده که باز کردن هر کدام از این قفل‌ها تبعاتی دارد و ضوابط طرح تفصیلی به‌ویژه در محلاتی که در این چهار سال به تصویب رسیده مانند محله کن و حصارک آن‌چنان قفل هستند که اصلاً توجهی به اقتصاد و معیشت مردم در ساخت و ساز ندارد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.