×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی ، پی۵ سپنگ Xpeng با ۲۴,۶۷۰ دلار به جنگ مدل ۳ تسلا رفت. در حالی که ارزان ترین مدل ۳ تسلا با کمترین امکانات در بازار چین از ۳۸,۷۰۰ دلار شروع می شود. چین بزرگترین بازار خودروی دنیا است و تسلا هم یک پنجم گردش مالی سال گذشته خود را در این بازار به دست آورد.

سپنگ برای P5 خود ۶ ورژن در نظر گرفته است و با سوبسیدی که دولت به خودروهای این شرکت می دهد پایین ترین ورژن آن ۱۶۰ هزار یوان (۲۴,۶۷۰ دلار) و گران ترین آن ۲۳۰ هزار یوان (معادل ۳۸,۵۵۰ دلار) قیمت دارند. در مقایسه قیمت مدل۳ تسلا از ۲۵۰,۹۰۰ یوان (معادل ۳۸,۷۰۰ دلار) شروع می شود و بالاترین قیمت مدل ۳ با همه امکانات ۳۳۹,۹۰۰ یوان (معادل ۵۲,۴۰۰ دلار) است.

به یمن وجود سوبسیدهای سخاوتمندانه دولت در چین در حمایت از خودروهای «سبز»، تقاضا برای خودروهای برقی رونق گرفته است.

تسلا که یک پنجم گردش مالی جهانی خود را از بازار چین به دست می آورد، با رقابت سختی از سوی خودروسازان برقی چینی از جمله سپنگ، نیو NIO، لی اتو Li Auto رو به رو است. در بازار خود آمریکا هم ریویان Rivian و لوسید Lucid در برابر تسلا رقابت می کنند.

سپنگ می گوید سدان پی۵ آن نیمه خودران است و از ۳۲ حسگر و ۱۳ دوربین با زولوشن بالا و فناوری لیدار [ترکیبی از لیز و رادار] بهره می برد و می تواند اشیا را از راه دور از لحاظ شکل، موقعیت و فاصله اندازه بگیرد.

حداکثر سرعت پی۵ در ساعت ۱۰۵٫۶ مایل [۱۷۰ کیلومتر در ساعت] و صفر تا ۱۰۰ آن ۷٫۵ ثانیه است. پیمایش آن به ازای هر بار شارژ در پایین ترین ورژن ۲۸۶ مایل [۴۶۰ کیلومتر] و در بالاترین ورژن ۳۷۳ مایل [معادل ۶۰۰ کیلومتر] است.

سپنگ پیش فروش پی۵ را از ماه آوریل ۲۰۲۱ شروع کرد و انتظار می رود که خودروی مشتریان را در اواخر فصل چهارم [پاییز] همین امسال تحویل دهد.

خودروی پ۵ دومین سدان سپنگ است. خودروهای سدان اسپورت تر این خودروساز P7‌ هستند که از ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ به دست مشتریان چینی رسید. این خودروساز یک شاسی بلند هوشمند با پیمایش بالا هم دارد که G3 نامگذاری کرده است.

تسلا در چین وضع خوبی نداشت و حالا رسیدن یک رقیب دیگر با دو سوم قیمت کار را سخت تر هم می کند. این خودروساز آمریکایی در ماه آوریل ضربه سنگینی در بازار چین متحمل شد. این شرکت هم به خاطر مشکلات کیفی خودروها مجبور به پاسخگویی به قانونگذاران و ناظران دولتی شد که به شتاب ناخواسته و آتش سوزی باتری های محصولاتش ربط پیدا می کرد. هم آن که به خاطر نصب بودن انواعی از دوربین ها و حسگرها، ورود خودروهای تسلا به اماکن و محوطه های نظامی و بعد دولتی ممنوع شد. در نمایشگاه شانگهای هم یک معترض آبروی این خودروساز را به چالش کشید و سامانه کنترل کیفی این شرکت را زیر سؤال برد که مربوط به ترمز محصولات این شرکت می شد. با همه این مشکلات، فروش تسلا در چین دوباره به حالت عادی بازگشت اما دوباره مجبور به رفع یک نقص و فراخوان ۲۸۵ هزار دستگاه خودرو شد.

در حالی که تسلا در بازار چین دست و پا می زند و برای حفظ آبروی خود به تقلا افتاده، رشد سپنگ رکورد می شکند.

سپنگ بین ژانویه تا ژوئن موفق به تحویل ۳۰,۷۳۸ دستگاه خودرو به مشتریان شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵۹ درصد افزایش داشته است. ۴,۷۳۰ دستگاه از این تعداد مدل پی۷ بوده و ۱,۸۳۵ دستگاه مدل G3..

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.