×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی،معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل‌ها در تهران و البرز در ۶ روز تعطیلی به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است، گفت: تعطیلی‌ها و محدودیت‌هایی که قبلاً انجام می‌شد، بسیار موثر بود اما این تعطیلی ۶ روزه فایده نداشت و حتی یک اثر مضر نیز داشت و می‌توان گفت محدودیت‌ها در این بازه زمانی دور زده شد.

دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت اظهار کرد: یک ازهم‌گسیختگی اجتماعی در رعایت دستورالعمل‌ها ایجاد شده و هرکسی به دلیلی رعایت نمی‌کند.

او افزود: در همین تعطیلات ۶ روزه رعایت دستورالعمل‌ها در تهران، البرز، قم، مازندران و گیلان به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است. در استان تهران در هر ساعتی از شبانه‌روز که به رستوران‌های سطح شهر مراجعه کنیم، مملو از مردم است و همه در حال غذا خوردن هستند و هیچ‌کس ماسک ندارد. معاون کل وزیر بهداشت گفت: یکی از عوامل کاهش سطح رعایت دستورالعمل‌ها، عدم اعمال مقررات توسط مسئولان اجرایی است.

او ادامه داد: تعطیلی‌ها و محدودیت‌هایی که قبلاً انجام می‌شد، بسیار موثر بود اما این تعطیلی ۶ روزه فایده‌ای نداشت و حتی یک اثر مضر نیز داشت و می‌توان گفت محدودیت‌ها در این بازه زمانی دور زده شد.

توانایی قرنطینه کشور را نداریم حریرچی در مورد پیشنهاد تعطیلی ۶ روزه تهران تصریح کرد: ما توانایی قرنطینه کشور را مانند چین، ویتنام، استرالیا و نیوزیلند نداشتیم زیرا این کشورها توانستند مردمشان را متقاعد کنند ولی سیستم اجرایی ما این قدرت را ندارد و مردم ما هم همکاری لازم را نمی کنند.

او افزود: با این وجود ما شرایطی شبیه به این قرنطینه‌ها را در کشور اجرا کردیم اما دیدیم که با وجود اعمال محدودیت‌ها همچنان مغازه‌ها باز هستند و مسافرت‌ها برقرار است. معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: وقتی یک کارمند حقوق و اضافه‌کاری خود را دریافت می‌کند و معیشت خود را هم به هر شکلی شده می‌گذراند، اگر قرار نباشد سر کار برود اعتراضی ندارد اما وقتی تعطیلی به صورت کامل نباشد، کارها به صورت کلی دچار مشکل می‌شود.

حریرچی بیان کرد: ما از مردم می‌خواهیم مغازه‌ها را ببندند و در خانه بمانند اما اقدام به کارهای غیرضروری می‌کنند و بار سفر می‌بندند. قبلاً هم گفته بودیم که ما با موبایل میزان حرکت مردم را رصد می‌کنیم. اعلام می‌کنم ما نسبت به شرایط عادی با این حجم گسترده تعطیلی در استان تهران با افزایش ۵ درصدی رفت و آمد مواجه بوده‌ایم.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.