×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امکان سنجی راه‌اندازی و معرفی چابهار به عنوان ژئوپارک جهانی یونسکو

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد چابهار، سعید ریگی با اشاره به وجود سایتهایی با چشم اندازها و سازندهای زمین‌شناسی خاص در این منطقه گفت: حضور دکتر علیرضا امری کاظمی که ارزیاب بین‌المللی و عضو اصلی شورای عالی ژئوپارك های جهانی یونسکو در خاورمیانه هستند، برای بازدید از سایتهای موجود، فرصتی برای توسعه گردشگری چابهار است.

وی ادامه داد: بازدید دکتر امری کاظمی باهدف شناسایی، بررسی و مطالعات مقدماتی در خصوص ثبت سایتهای چابهار بعنوان منطقه ژئوپارکی و معرفی به سازمان جهانی یونسکو، ظرفیتی بینظیر برای مطرح شدن پتانسیل‌های گردشگری این منطقه آزاد در جامعه ملی و جهانی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با ابراز امیدواری برای موفقیت در ثبت میراث طبیعی چابهار بعنوان یک ژئوپارک جدید در کشور تأکید کرد: باوجوداینکه هدف اصلی از ایجاد ژئوپارک ها، حفاظت از میراث زمین شناختی است. اما نقش راهبردی دیگر آن، کمک به توسعه جامعه محلی و احیا و پاسداشت میراث فرهنگی در هر منطقه میباشد که از این منظر، منطقه آزاد چابهار از غنای بالایی برخوردار است.

گفتنی است، چابهار با داشتن میراث طبیعی منحصر به فردی همچون سواحل مکران، کوههای مریخی، تالاب صورتی و میراث تاریخی همچون قلعه تیس، مسجد جامع تیس، موزه محلی، دکه بازار و صنایع دستی ویژه خود یکی از ظرفیتهای گردشگری کشور در حاشیه دریای عمان است.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.